Bäst hemsida för onlinekonferanser.

Permalänk
Medlem

Bäst hemsida för onlinekonferanser.

Min manna är sugen på att sätta upp en egen webconferans, detta betyder att en person betalar via paypal(eller annat bra betalsätt) och kan sedan logga på något sätt för att see hennes "stream". Jag är helt vilse vad gäller detta och undrar om ni kan ge tips på de bästa tjänsterna som finns idag och gärna dela med er av erfarenhet.

Hon vill altså att man ska kunna see henne på en strea, höra henne prata och alla som kollar kan chatta med varandra. Sedan ska det gå att spela in så att andra kan se innehållet en speciell tid efteråt (inte så viktigt). Detta är ju i princip twitch men utan betalningen, så jag antar att betalning antingen knyts till ett konto eller ger en en engångkod.

All fakta ni kan bidra med skulle uppskattas enormt!

Visa signatur

Pluggar Level Design inom spelutveckling.

Permalänk
Rekordmedlem

Du ska söka efter "pay per wiev streamning system" typ https://www.ustream.tv/platform/pro
men troligen så krävs det lite anpassning för att det ska bli som ni tänkt det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.