Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2014

Tyst Gtx 770

Tja jag undrar vilka Gtx 770 som är tysta, jag har läst att Asus samt Gainward är de tystaste är detta sant? Annars ge förslag, jag bryr mig inte om överklockning dock. Jag gillar ej Gigabyte och Msi dock. Men ge förslag på de om ni vill.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2012

Ja

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Tja jag undrar vilka Gtx 770 som är tysta, jag har läst att Asus samt Gainward är de tystaste är detta sant? Annars ge förslag, jag bryr mig inte om överklockning dock. Jag gillar ej Gigabyte och Msi dock. Men ge förslag på de om ni vill.

Finns väl ett test här på SweC du kan kolla upp? Eller är det för jobbigt?

Edit: Ser att du är väldigt ny här och vill inte var en douche, här finns två grafikkort http://www.sweclockers.com/recension/17263-kfa2-geforce-gtx-7... Kan tänka mig att Asus ligger runt MSI men de exakta värdena kan hittas på andras ställen på internet.

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2014

Tack för svaret! Skulle du säga att Asusen är tystare än Msi kortet eller Gainward kortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2012

Köp ett Asus eller MSI.

i7 6850K, MSI GTX 1080 X, MSI GODLIKE CARBON X99, 64GB Corsair Vengeance LPX 2133Mhz, Noctua NH-D15, Samsung 850 EVO 500GB, Samsung 950 PRO 256GB, WD Black 6TB, be quiet Dark Base 900.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Tack för svaret! Skulle du säga att Asusen är tystare än Msi kortet eller Gainward kortet?

...

LÄS

http://www.sweclockers.com/recension/17263-kfa2-geforce-gtx-7...

det står där i klarspråk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2014

Finns det ingen fördel med Gainward kortet då eller? Det är så jäkla snyggt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Finns det ingen fördel med Gainward kortet då eller? Det är så jäkla snyggt.

ljudnivå skillnaden är inom felmarginalen och varierar från exemplar till exemplar, köp ett gainward om du gillar designen

CPU: i7 3770k @ 4.2ghz + Be Quiet! Dark Rock Pro 3 Moderkort: Asrock Z77 Extreme6 Minnen: Corsair Vengeance Pro 4x4gb 2133mhz GPU: MSI GTX 980 Ti Gaming SSD: 2x Samsung 840 Pro 256gb RAID 0 Nätagg: Corsair AX 850 80+ Gold Chassi: Be Quiet! Silent Base 600

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2014

Ok kör på Gainward! Tack Alla! Ska jag stänga tråden eller hur gör man?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av Cpt.LoneWolf:

Ok kör på Gainward! Tack Alla! Ska jag stänga tråden eller hur gör man?

En fördel med Gainward kortet är att man kan plocka ut fläktarna för rengöring väldigt enkelt.