Permalänk
Medlem

Normal Temp? H80i Cpu Cooler

Hej, Bara fundersam och undrar om 50 C i full load med stock clocks är normalt med H80i cooler, den laddar för fullt det hör man hur den varvar upp och ner beroende på värmen i chassit, men såklart den kanske suger åt sig värme från andra komponenter också eller ska jag koppla in sid panel fläkten på utblåst? just nu är den inte ikopplad rätt så ny dator bara några dagar gammal

Hör fläktarna på radiatorn gå för fullt när man spelar och ibland på windows så varvar dom upp lite och sen går ner igen dom är på utblåst enligt youtube var det så dom rekommendera.

4670k

Permalänk
Medlem

Tycker det låter som en bra temp och fullt normalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel18:

Hej, Bara fundersam och undrar om 50 C i full load med stock clocks är normalt med H80i cooler, den laddar för fullt det hör man hur den varvar upp och ner beroende på värmen i chassit, men såklart den kanske suger åt sig värme från andra komponenter också eller ska jag koppla in sid panel fläkten på utblåst? just nu är den inte ikopplad rätt så ny dator bara några dagar gammal

Hör fläktarna på radiatorn gå för fullt när man spelar och ibland på windows så varvar dom upp lite och sen går ner igen dom är på utblåst enligt youtube var det så dom rekommendera.

4670k

Helt ok! Hade liknande temps på min Mediaburk!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej tack för svaren, vattenblocket sitter som ett berg och jag har inte ändrat några inställningar den rullar på 2300 RPM i guess iallafall i BIOS och det är gott tecken enligt interwebs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel18:

Okej tack för svaren, vattenblocket sitter som ett berg och jag har inte ändrat några inställningar den rullar på 2300 RPM i guess iallafall i BIOS och det är gott tecken enligt interwebs

Byt fläktar

Har själv H80 (utan i:et)..lät förjävligt innan. Köpte nya fläktar..tempsen sjönk och de blev tystare.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |