H80i Liquid Cooler (Kontakten för fläktarna)

Permalänk
Medlem

H80i Liquid Cooler (Kontakten för fläktarna)

Hej, tänkte på att mina fläktar till CPU kylarn sitter i moderkortet och den adaptern eller var det nu är hittar jag inte i min låda med delad sladd som man sen stoppar in i vattenblocket, vet inte hur mycket det spelar roll ska den sitta i cpu blocket fläktarna eller kan man ha dom i moderkortet? vill helst inte förstöra någonting men dom snurrar för fullt och gör sitt jobb

Fick nog inte ens med en sån sladd som är delad kontakt fick med en av dom fast fläkt uttagen passar inte i den

Juste har ett ASUS Sabertooth Z87 moderkort också

eller är detta fall man vill justera dom via corsair link?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daggmask:

Hej, tänkte på att mina fläktar till CPU kylarn sitter i moderkortet och den adaptern eller var det nu är hittar jag inte i min låda med delad sladd som man sen stoppar in i vattenblocket, vet inte hur mycket det spelar roll ska den sitta i cpu blocket fläktarna eller kan man ha dom i moderkortet? vill helst inte förstöra någonting men dom snurrar för fullt och gör sitt jobb

Fick nog inte ens med en sån sladd som är delad kontakt fick med en av dom fast fläkt uttagen passar inte i den

Juste har ett ASUS Sabertooth Z87 moderkort också

eller är detta fall man vill justera dom via corsair link?

Det spelar ingen roll om du sätter dom i H80in eller direkt i moderkortet, inget går sönder och du kan styra dom via ditt moderkorts programvara eller liknande. så det är ingen större skillnad vs Corsair Link.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

okej tack så mycket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daggmask:

Hej, tänkte på att mina fläktar till CPU kylarn sitter i moderkortet och den adaptern eller var det nu är hittar jag inte i min låda med delad sladd som man sen stoppar in i vattenblocket, vet inte hur mycket det spelar roll ska den sitta i cpu blocket fläktarna eller kan man ha dom i moderkortet? vill helst inte förstöra någonting men dom snurrar för fullt och gör sitt jobb

Fick nog inte ens med en sån sladd som är delad kontakt fick med en av dom fast fläkt uttagen passar inte i den

Juste har ett ASUS Sabertooth Z87 moderkort också

eller är detta fall man vill justera dom via corsair link?

Det finns en 4-pins kontakt med en svart kabel i, den ska i CPUfan på mobo.

Har du Y-kabeln eller inte? Kan inte riktigt läsa ut det från din text. Men ifall du har den, så sitter det ett plasthölje på kontakterna som du måste ta av(om du inte har den, leta igenom lådan ordentligt)

Det var lite pilligt att trycka in änden som ska in i vattenblocket, men passar gör den. Om du kopplar in fläktarna i vattenblocket så ska du kunna styra dom genom Corsair Link.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |