Säkerhetskopiera filer från USB-minne i windows 7

Permalänk

Säkerhetskopiera filer från USB-minne i windows 7

Hej,

Jag försöker inkludera ett USB minne i Windows 7 Backup men det dyker inte upp för att inkludera i backupen. Verkar som att det är designat att man inte ska kunna göra det.

Men vad jag förstår så har säkerhetskopieringen ändrats en del i Windows 8 så tänkte kolla om man inkludera filer på ett USB i det nya systemet?

Det är svårt att googla på också då allt som kommer upp handlar om att säkerhetskopiera TILL USB minne.

Permalänk

Flyttbara enheter i allmänhet tror jag du behöver ett mer ingående backupsystem för att hantera då Windows egna system är avsett för fasta enheter vilket du märkt.

Ett bra och kraftfullt(gratis) backupprogram som jag brukar använda för windows är Cobian Backup: http://www.cobiansoft.com/cobianbackup.htm
Det stöder inte spegelbilder av hela enheter såsom Acronis & liknande men det fungerar väldigt bra.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Tack för tipsen, har researchat lite till och det verkar som att nya USB minnen faktiskt ska dyka upp som "fast disk" när man pluggar in det. Detta ska ha varit för att uppfylla krav som Windows 8 ställer på att det ska vara så.

Så om man köper ett relativt nyproducerat Windows 8 kompatibelt USB minne så borde det alltså dyka upp som fast disk och kunna inkluderas i Windows 7 Backup och kunna indexeras och allt. Nån som vet om det funkar att göra så?