Ringa från mobilen via skype, går det?

Permalänk

Ringa från mobilen via skype, går det?

Tjenare! Finns det någon möjlighet/något program som tillåter en att ringa via skype genom telefonen?
Alltså att det är mobilen som ringer ut, fast jag pratar via micen i datorn. Skulle vara väldigt smidigt.
Som det är nu i skype har jag hittat funktionen att man kan ringa till fasta linjer och mobiler genom skype, men då måste jag ju köpa "ring-pengar" till mitt skype konto, och det känns ju tråkigt när jag har fria minuter i mitt mobil abbonemang.

Någon som har en aning?

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Koppla micen till telefonen?

Kanske missuppfattade vad du vill göra.

Visa signatur

Asus Z87-A | Intel Core i5 4670k | Gigabyte GTX 770 OC | Corsair Vengeance 2x4GB | Samsung Evo 250GB | WD Blue 1TB | Corsair RM650 | Fractal Design R4 | Dell P2414H | Fujitsu P23T-6 Thor | SteelSeries Rival |
Microsoft Sidewinder X4 | QPAD FX 90 Mousepad | Creative Sound Blaster X-Fi | Sony 2x100W | Technics SB-CS6

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Tjenare! Finns det någon möjlighet/något program som tillåter en att ringa via skype genom telefonen?
Alltså att det är mobilen som ringer ut, fast jag pratar via micen i datorn. Skulle vara väldigt smidigt.
Som det är nu i skype har jag hittat funktionen att man kan ringa till fasta linjer och mobiler genom skype, men då måste jag ju köpa "ring-pengar" till mitt skype konto, och det känns ju tråkigt när jag har fria minuter i mitt mobil abbonemang.

Någon som har en aning?

Ringa via skype i smartphonen går, men inte på det sättet du vill, så svar = nej

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Det jag menar är tex att du sitter vid datorn med dina favorithörlurar på dig, sedan kan du genom skype förslagsvis (eller annat program) ringa ut via din telefon och du hör motparten och kan tala med motparten genom dina hörlurar.

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk

Man kan ju alltid sätta in så man kopplar ihop mobilen och datorns uttag så att ljudet går ut till datorn via en ingångsport och som sedan spelas upp direkt till hörlurarna, Likadant med micen fast tvärtom att den spelar upp direkt i en ljudutgång

Permalänk
Skrivet av Deathdevil:

Man kan ju alltid sätta in så man kopplar ihop mobilen och datorns uttag så att ljudet går ut till datorn via en ingångsport och som sedan spelas upp direkt till hörlurarna, Likadant med micen fast tvärtom att den spelar upp direkt i en ljudutgång

Jag är med på hur man skulle kunna få in ljudet i datorn på detta sättet, men hänger inte riktigt med på hur jag samtidigt skulle få ut micens ljud till telefonen. Där får du gärna utveckla.

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p