Kingdom Come: Deliverance

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samlooh:

För er som spelat/spelar ..

Samtidigt som jag älskar spel som Mount & Blade, så ser combatgameplay i detta spel ganska segt och klankigt ut. Känns heller inte som det finns någon "tyngd" bakom varje slag (om ni förstår vad jag menar), då bland annat ljuden när man får in en träff låter typ som man slåss små träpinnar istället för svärd. Därtill så ser det ut som spelet är gjort för 1v1, och inte större strider.

Funderar om jag ska köpa spelet eller inte .. har tittat på en hel del videos nu.

Jag tycker absolut du ska köpa spelet men jag kan inte lova att du gillar det. Jag gillar The Witcher 3 och här finns många likheter men allt går inte ut på att döda den gubben eller det monstret eller vad det nu kan vara, här krävs lite mer och ibland är det enklare att bara prata sig ur problemet och lösa uppdraget på det sättet.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Jag tycker absolut du ska köpa spelet men jag kan inte lova att du gillar det. Jag gillar The Witcher 3 och här finns många likheter men allt går inte ut på att döda den gubben eller det monstret eller vad det nu kan vara, här krävs lite mer och ibland är det enklare att bara prata sig ur problemet och lösa uppdraget på det sättet.

Älskar också Witcher, men kanske mer för gripande story och karaktärer än själva gameplay. Tycker du det går att jämföra med Kingdom Come?

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samlooh:

Älskar också Witcher, men kanske mer för gripande story och karaktärer än själva gameplay. Tycker du det går att jämföra med Kingdom Come?

Storyn är riktigt bra i Kingdom Come så är du ute efter ett riktigt bra spel med story så är detta rätt. Du kommer inte bli missnöjd. Ett plus till är att här finns ingen magi eller konstiga monster utan endast vanliga människor även om en del är lite underliga.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Har testat att plocka hem den uppdaterade versionen av fixet men får det inte att funka heller. Om det är någon som lyckas så säg gärna till hur ni gjort.
https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/1?tab=d...

Edit
Det tycks funka men även om jag tog hem "No schnapps" så behövde jag en.

Kan du verifiera att modden laddats in korrekt? I din kcd.log som ligger i spelmappen kan du söka efter "unlimited" så ser du om den laddats. Har du installerat den nya versionen i "Mods" mappen? Säg till om du behöver mer hjälp.

Jag fick ändra hur den hanterar saveknappen då en del av sparlogiken ändrats i 1.3.

Skickades från m.sweclockers.com

Mer info
Visa signatur

Mobo: GA-Z97X-Gaming 3, CPU: Intel i7 4790k @ 4.4GHz, GPU: EVGA GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB, RAM: 16GB Kingston HyperX Fury Blu @ 1600MHz (4x4GB), SSDs: 2x Samsung Evo 840 250GB, HDD: Seagate Desktop HDD 3TB 7200RPM, Case: Fractal Design Define R4, Monitors: 2x AOC g2460Pqu 144Hz

Permalänk
Medlem

Började spela Kingdom Come klockan 13 idag och när jag nu tittar upp från mitt spelande så är klockan snart midnatt. Helt underbart spel, har inte blivit riktigt fängslad av nått single-player spel sedan Skyrim kom ut och måste säga att jag är helt såld.
Combat'en är helt underbar och man måste verkligen fundera ut en plan innan man hejdlöst ger sig i kast med sina fiender, och alla småsaker man upptäcker under spelets gång och hela atmosfären gör det bara bättre och bättre för varje spelad timme.

Visa signatur

Chassi> FD Define S CPU> i7 10700 GPU>RTX 3070 MB> GB B460 Aorus Pro AC Ram> 32GB PSU> Corsair AX1200

"Server"> Enthoo Pro CPU> i7 5960x @ 4,2 Ghz GPU>GTX 760 MB> Asus x99 Deluxe Ram> 32GB 2666mhz PSU> Corsair CX650

Kringutrustning> Philips 70PUS7304, AOC AGON AG271QG, Roccat ISKU Fx, Logitech G502 Spectrum, MX 5500, MX Revolution, Arctis Nova Pro Wireless, Behringer Ms40, HP Reverb G2, MSI GF65 Thin 10SER, USB 990 Pro 2tb,

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mizccc:

Började spela Kingdom Come klockan 13 idag och när jag nu tittar upp från mitt spelande så är klockan snart midnatt. Helt underbart spel, har inte blivit riktigt fängslad av nått single-player spel sedan Skyrim kom ut och måste säga att jag är helt såld.
Combat'en är helt underbar och man måste verkligen fundera ut en plan innan man hejdlöst ger sig i kast med sina fiender, och alla småsaker man upptäcker under spelets gång och hela atmosfären gör det bara bättre och bättre för varje spelad timme.

Känns bekant, två senaste helgerna har bestått av väldigt mycket KCD för mig. 78-80 timmar spelat, 77k grochen och är uppgraderas med allt jag fått tag i typ. Har lugnat ner mig med storyn men det jag sett känns jävligt lovande med. Mest sidequests och aktiviteter. Samt en hel del kriminalitet också

Lätt årets spel hittills, spelet har bara blivit bättre ju mer tid jag lagt ner och jag är sjukt imponerad över hur väl Warhorse fått till spelet med tanke på omständigheterna.

Liknelsen med Mount och Blade och Witcher 3 tycker jag fortfarande stämmer in väl.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hur är spelet nu? Kikade på Youtube och såg att spelet patchats till 1.4 - men fortfarande tydligen inte särskilt bra optimerat?

Permalänk
Skrivet av MsSmith:

Hur är spelet nu? Kikade på Youtube och såg att spelet patchats till 1.4 - men fortfarande tydligen inte särskilt bra optimerat?

Fungerar bra för mig. 60+ FPS i vildmarken med High/Very High. Rattay är dock sub-40 med extrem stuttering för mig fortfarande. Är så sällan i Rattay så det bekymrar mig inte jättemycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo: GA-Z97X-Gaming 3, CPU: Intel i7 4790k @ 4.4GHz, GPU: EVGA GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB, RAM: 16GB Kingston HyperX Fury Blu @ 1600MHz (4x4GB), SSDs: 2x Samsung Evo 840 250GB, HDD: Seagate Desktop HDD 3TB 7200RPM, Case: Fractal Design Define R4, Monitors: 2x AOC g2460Pqu 144Hz

Permalänk
Medlem

@EddieShoe: Tack, har ett något sämre grafikkort, 980ti, men då bör det kanske vara dags att ge sig på det hela

Permalänk
Inaktiv

111 timmar spelat och jag tror jag råkat på min första riktiga bugg, en del av ett main-quest går inte att slutföra korrekt utan kraschar. Gillar inte riktigt alternativa lösningen så inväntar att buggen kraschar. Det är denna, möjligen någon form av spoiler, det är en bit in i tråden så kolla inte i onödan: https://steamcommunity.com/app/379430/discussions/0/169716916...

Har faktiskt mest tjuvjagat, gjort sidequests, utforskat och tränat alla möjliga skills. Definitivt årets spel så här långt för mig, så galet jävla bra! Och bättre blev det när jag gick från min XB271HU 2560x1440 144Hz-skärm till min nya X34A 3440x1440 med 90Hz. De där extra pixlarna i sidorna gör verkligen att man sugs in i spelet på ett annat vis än innan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anders190:

111 timmar spelat och jag tror jag råkat på min första riktiga bugg, en del av ett main-quest går inte att slutföra korrekt utan kraschar. Gillar inte riktigt alternativa lösningen så inväntar att buggen kraschar. Det är denna, möjligen någon form av spoiler, det är en bit in i tråden så kolla inte i onödan: https://steamcommunity.com/app/379430/discussions/0/169716916...

Har faktiskt mest tjuvjagat, gjort sidequests, utforskat och tränat alla möjliga skills. Definitivt årets spel så här långt för mig, så galet jävla bra! Och bättre blev det när jag gick från min XB271HU 2560x1440 144Hz-skärm till min nya X34A 3440x1440 med 90Hz. De där extra pixlarna i sidorna gör verkligen att man sugs in i spelet på ett annat vis än innan.

https://i.imgur.com/NLyxKTK.jpg

Citerar mig själv, buggen jag hade är patchad idag. Bara att fortsätta då!

http://store.steampowered.com/news/externalpost/steam_communi...

Citat:

Fixed issues:

A major bug that crashed the game at various places has been fixed.
Quests notably affected by this bug include Sport of kings, Pestilence, Questions and Answers.

Fixed issue with missing Erik in the quest The Die is Cast.
Other minor bugfixes.

Known issues:

[Rare] You can lock on a non-existing opponent.
[Rare] Attacking stops working.
[Rare] Random character spins while blocking.
Player with an equipped bow cannot be dismounted.

Permalänk
Medlem

Började lira Kingdom Come i lördags eftermiddag, är helt fast, så j*vla roligt spel. Grym story, härliga miljöer, sköna npcer osv. Gillar stridssystemet, skjuter en pil i en snubbe med full armor, studsar bort utan påverkan, skjuter honom i ögat istället och de stendör.. Realismen, alla lager med rustning, de olika skillsen osv. Riktigt roligt och en friskfläkt! Gillar det skarp! Har bara stött på lite små buggar men inget som stör!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Digital fyndjägare

Jättebra mod för de som vill ha riktigt höga FPS i spelet.
https://www.nexusmods.com/kingdomcomedeliverance/mods/121

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk

Har äntligen börjat spela detta hittils underbara spel. Har inte velat läsa för mycket om det i denna tråden för att spoila men måste fråga om prestandan.

Är det något fel om jag får 60-70 FPS med default settings (medium) med HD pack texturer i 3440x1440? Tycker det är lite men men inget som stör precis. Har precis startat spelet så ska prova mig fram med inställningar, kunde precis slita mig från datorn nu.

1080ti och 8600k

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Patch 1.6 är nu släppt. Hardcore är nu inlagt.

The time has now come to fully immerse yourselves in Kingdom Come: Deliverance. We know that many of our fans have been asking for a more realistic and immersive version of the game and we are happy to announce that the new Hardcore Mode is now available for FREE.

Think of it more as a survival type RPG, where you will need to pay even more attention to Henry's health, stamina, energy, and nourishment, including his location/whereabouts. Everything matters in the Hardcore Mode, so now would be a fantastic time to start a new playthrough!

The Facts

North, South, East, and West will no longer be visible on the compass, so be sure to check the time of day and where the sun is located (rises in the East, sets in the West).
Waypoints are shown only when you get close to them.
Fast travel isn't possible in Hardcore Mode.
There is no autosaving. The game can only be saved by drinking Saviour Schnapps, sleeping in your own bed, paying for a bathhouse full service, or exiting the game (deletes once the game is started up again).
You can't rely on eating from the cooking pots. The best way to regenerate health is to sleep. Food and healing potions take quite a while to kick in.
You're only alerted to your current health and stamina levels by means of in-game visual effects.
Combat is more realistic in Hardcore Mode. Strikes have a more realistic impact, and engaging in combat with an experienced warrior without wearing quality armor is very deadly.
Traders pay less for goods and rewards are lower overall. Repairing items are even costlier.

Negative Perks

You will need to choose at least 2 negative perks which will last throughout the entire game. Think of them as permanent debuffs that will make Henry's adventure in the world of Bohemia that much more difficult! And if you really think you have what it takes, go ahead and select every one of them.

https://store.steampowered.com/news/?appids=379430

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Hjälpsam

Köpte för halva priset på GOG, spel är vansinnig snyggt, Flyter fint (60 fps) med det mesta på High, very High och Ultra.
Storyn är så här långt fantastisk!

Tycker dock att det var oförlåtande och frustrerande svårt på vissa sätt, så jag har laddat ned fusk, nu kan jag spara när jag vill och har även gett mig själv lite levels i skills och stats.
Kanske blev onödigt mycket men det är lite svårt att hejda sig ibland.
Pengar och föremål har jag inte fuskat med även om det givetvis går.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Köpte för halva priset på GOG, spel är vansinnig snyggt, Flyter fint (60 fps) med det mesta på High, very High och Ultra.
Storyn är så här långt fantastisk!

Tycker dock att det var oförlåtande och frustrerande svårt på vissa sätt, så jag har laddat ned fusk, nu kan jag spara när jag vill och har även gett mig själv lite levels i skills och stats.
Kanske blev onödigt mycket men det är lite svårt att hejda sig ibland.
Pengar och föremål har jag inte fuskat med även om det givetvis går.

Att fuska tar tyvärr bort en hel del av njutningen av spel men det är vad jag tycker. Då du ändå sitter ensam i just detta så får du göra som du vill.
Själv har jag haft det sen släpp och kommit genom hela spelet, även köpt en DLC men har inte spelat genom detta då jag fastnade i något annat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Stefflo:

Att fuska tar tyvärr bort en hel del av njutningen av spel men det är vad jag tycker. Då du ändå sitter ensam i just detta så får du göra som du vill.
Själv har jag haft det sen släpp och kommit genom hela spelet, även köpt en DLC men har inte spelat genom detta då jag fastnade i något annat.

Ja så är det, men nu var jag så jävla kass på att spela så jag dog hela tiden, ganska frustrerande, då blev det faktiskt bättre med lite fusk.
Gäller att inte fuska för mycket, min karraktär kämpar mot överlast, utvecklas fortfarande och får ingen utrustning eller pengar via fusk.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Skrivet av Ratatosk:

Köpte för halva priset på GOG, spel är vansinnig snyggt, Flyter fint (60 fps) med det mesta på High, very High och Ultra.
Storyn är så här långt fantastisk!

Tycker dock att det var oförlåtande och frustrerande svårt på vissa sätt, så jag har laddat ned fusk, nu kan jag spara när jag vill och har även gett mig själv lite levels i skills och stats.
Kanske blev onödigt mycket men det är lite svårt att hejda sig ibland.
Pengar och föremål har jag inte fuskat med även om det givetvis går.

Neeej! Inte fuska sig till levels och stats.. det som är hela grejen med kcd.. att man lär sig från 0. Inte som i Witcher där man redan är en gud.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

^ Det är personlig grej detdär. Men största orsaken varför jag gillar KCD så mycket och ser det som en frisk fläkt bland nyare spel är just för att svårighetsgraden är lite högre och avsaknaden av "hålla mig i handen"-element i stor utsträckning.

Kommer ihåg att jag nästan tappade hakan i början när man inte fick en massa pilar och grejs som säger vart du ska gå och vart du ska trycka för att slutföra ett uppdrag, blev lite paff men på ett riktigt positivt sätt (äntligen mitt typ av spel tänkte jag!).

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Kommer ihåg att jag nästan tappade hakan i början när man inte fick en massa pilar och grejs som säger vart du ska gå och vart du ska trycka för att slutföra ett uppdrag, blev lite paff men på ett riktigt positivt sätt (äntligen mitt typ av spel tänkte jag!).

Precis så man vill att det ska vara 😍

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Gratis på Epic game store just nu. Ska ta hem ett ex och lira.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

Gratis på Epic game store just nu. Ska ta hem ett ex och lira.

Skaffade det via Epic game store. Tror jag testat någon beta av detta. Stod och harva med ett svärd och begrep ingenting i någon skog om jag minns rätt. Verkar tungdrivet och jag vet inte om det är helt cpu begränsat? Ultra mot very high fick exakt samma prestanda verkar det som även om det nog flyter något bättre på very high med samma fps.

Köpte all DLC idag. Kändes som man ville sponsra efter vad man läst. Soundtracket är grymt iaf

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Kommer jag att tycka om spelet om jag inte tyckte om Skyrim?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Niraya:

Kommer jag att tycka om spelet om jag inte tyckte om Skyrim?

Det tror jag nog om du nu inte tyckte skyrim var alldeles för utmanande och svårt. Känslan i det är helt annars. Världens roligaste historielektion även om stridssystemet i Kingdom come verkligen skriker efter VR och rörelsekontroller

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Går det att modda Epics version av Kingdom Come? Eller ska man våga sig på gamepass versionen och hoppas den går att modda?

Vill ha en transparent hud då hudden är gjord för att skapa inbränningar känns det som men fanns ingen manual på nexus mods utan det verkar bara som att man ska skapa en folder som heter mods. Sedan lägga in den på data/oledhud.pak (annat filnamn) Men den hittas inte igen.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@oqvist: Det går att modda Epic-versionen. Jag gör det själv, har moddar på save och diverse andra saker.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600S | Mobo: MSI Z-690 Edge Wifi DDR4 | RAM: 32GB | GPU: ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC | CPU: Intel i7 12700K | Kylning: Phanteks Glacier One 360MP HALOS | SSD: Samsung 980 Pro 1TB + 970 Evo 2TB | HDD: 8TB+4TB WD Red/Blue intern + 500GB WD extern | PSU: ASUS Rog Strix 1000W | Skärm: Samsung 75Q95T (TV)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rico01:

@oqvist: Det går att modda Epic-versionen. Jag gör det själv, har moddar på save och diverse andra saker.

Har du lyckats modda hudden? Vet inte om man måste fixa egen user.cfg fil helt utan hjälp av manual. Det är bara något man vet exakt hur man ska lägga till?

Galet spel. Jag var så glad jag hade fixat alla side quests och kunde fokusera på huvudspåret. Nu har jag 10 side quests aktiverade. Fick igång ett par dlc efter att ha gjort ett par main quests

Jag var rik som ett troll 25000 groschen och nu när man ska återuppbygga är man pank och det enda jag fått in som ger något är en trading post Men idag vann jag för första gången över black peter! Hade hoppats detta skulle få mig att komma vidare i någon quest men jag vet inte det ska va ett mysterium varför blacksmith sonen dog efter att ha vunnit över black peter? Jag fick failed på questen då jag inte lyckades vinna turneringen på första försöket när jag snackade med farsan.

Men helt otroligt vilket lir ändå. Bästa rollspelet som någonsin gjorts vågar jag påstå.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Bara för mig det är lite buggigt? Jag har precis börjat spela detta spel, hört mycket om det innan men aldrig slagit till. Tills jag såg royal ediiton för cirka 250 kr på epic games.

Iallafall, är precis i början när jag flyr från andra borgen, tar mig ut genom staden genom att sno soldat kläder. Vandrar runt och hittar ett bad, tar mig ett sådant för att sedan sova på ett tavern.

Tar mig utåt utan att hittat någon häst att sno och kommer till campet som blivit nedbränt.
Kommer dit, arbetare står och jobbar, ploppar "you discoverd grindstone" springer dit, då helt plötsligt börjar en cutscene där allt är nedbränt fyllt med lik osv. Helt annat väder än när jag gick in där. När jag kom dit stod folk och arbetade och jag skulle precis springa mot blacksmith då cutscenen kommer in?

Edit: Jag springer alltså mot blacksmith, och efter att kollat kartan är jag helt plötsligt i rovana ?

Permalänk

Började spela igen på en OLED 77" 4K @120hz och satan vad snyggt det är. Spelar på high. Helt otroligt.

Hoppas på att 2an kommer inom en snar framtid. Detta var ändå deras första spel. Tror 2an kommer bli ännu bättre!

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||