USB-hub fungerar ej i Windows 7

Permalänk
Medlem

USB-hub fungerar ej i Windows 7

Hej!

Jag har köpt en billig USB-hub med 5 portar från ebay. Den är kopplad med en 3m förlängningskabel till min dator med Windows 7. Till hubben har jag kopplat tangentbort och mus. I Windows 7 fungerar det inte alls, varken tangentbord eller mus lyser och ingenting händer när jag trycker på någon av dem. När jag kopplar in hubben, med förlängningskabel, i min andra dator med Ubuntu fungerar allt utmärkt, skriver detta inlägg från den. Hårdvaran fungerar alltså med annan dator med annat OS.

Jag misstänker att det har med drivrutinerna i Windows 7 att göra. Jag får felmeddelanden att drivrutiner inte installerats korrekt, och det står "unknown device" i Enhetshanteraren. Efter att ha googlat har jag provat två saker:

Jag har flyttat några drivrutinsfiler, enligt denna guide: http://www.nextofwindows.com/what-to-do-when-usb-2-0-hub-driv...
När jag gjort det och uppdaterat i Enhetshanteraren blinkade lysdioden i musen till, dock inget mer efter det.

Jag har ändrat i strömspar-inställningar, enligt denna: http://windows7professional.wordpress.com/2010/01/08/windows-...

Det fungerar fortfarande inte. Jag hoppas att någon kan hjälpa till!

Permalänk
Hedersmedlem

Har du stoppat den i olika USB-kontakter? Har du både USB3 och 2 så se till att du har installerat drivrutiner till USB3 först.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Har du stoppat den i olika USB-kontakter? Har du både USB3 och 2 så se till att du har installerat drivrutiner till USB3 först.

Jag har provat samtliga USB-portar på moderkortet, det fungerar likadant i alla. Det vill säga: "okänd enhet" och ingen funktion. Jag uppdaterade drivarna till USB 3.0, ingen skillnad :/

Permalänk
Medlem

Nu har jag lyckats få tangentbord och mus att lysa, HURRA! Problemet nu är att musen laggar, så fort jag rör på den så hoppar muspekaren fram med en fördröjning. I ubuntu fungerar det fortfarande perfekt. Det är uppenbarligen något fel på hur Windows hanterar hubben. Vad trött jag blir på Windows...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av twk:

Nu har jag lyckats få tangentbord och mus att lysa, HURRA! Problemet nu är att musen laggar, så fort jag rör på den så hoppar muspekaren fram med en fördröjning. I ubuntu fungerar det fortfarande perfekt. Det är uppenbarligen något fel på hur Windows hanterar hubben. Vad trött jag blir på Windows...

Behöver hubben extraström eller drivs den av USB-strömmen enbart?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av twk:

Nu har jag lyckats få tangentbord och mus att lysa, HURRA! Problemet nu är att musen laggar, så fort jag rör på den så hoppar muspekaren fram med en fördröjning. I ubuntu fungerar det fortfarande perfekt. Det är uppenbarligen något fel på hur Windows hanterar hubben. Vad trött jag blir på Windows...

Säger som ovan, får den extern ström?
Annars låter det som ett typiskt problem för hubbar och långa kablar utan extern ström

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem

Den har ingen extern ström. Den fungerar som sagt utmärkt i min andra dator. Skickar olika datorer olika ström genom usb?

Skickades från m.sweclockers.com