Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2012

Överklocka på Asus p8p67 PRO B3

Hej! Har sedan (mycket) tidigare en smärre överklockning på min 2500K, men jag skulle vilja klämma lite mer på den då jag ligger ca 55 grader i load under långa perioder. Problemet är dock att jag inte riktigt lyckats lista ut hur man justerar spänningen. Det jag gjorde sist kan ha varit något av ett fulhack, då jag använde kortets inbyggda "turbo"-funktion och sedan justerade base clock och multipel till önskade värden (100x40). Skulle någon kunna guida mig i hur jag gör detta bättre?

CPU: Intel Core i5 2500K 4,0GHz Kylning: Cooler Master Hyper 212 EVO)
RAM: Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3
Grafik: Asus DCII R9 290X Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3
Chassi: Fractal Design Core 3000 Svart PSU: Corsair CX750M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Färingsö
Registrerad
Aug 2007

Corsair Obsidian 650D | Asus Rampage V Extreme BIOS 1902 | Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 2666MHz CL15 | i7-5930K @4.5 GHz | EVGA GeForce GTX 980 Classified 4GB @1381/B1583/M1998 | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + BenQ XL2420G |

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av tjoflojt:

Hej! Har sedan (mycket) tidigare en smärre överklockning på min 2500K, men jag skulle vilja klämma lite mer på den då jag ligger ca 55 grader i load under långa perioder. Problemet är dock att jag inte riktigt lyckats lista ut hur man justerar spänningen. Det jag gjorde sist kan ha varit något av ett fulhack, då jag använde kortets inbyggda "turbo"-funktion och sedan justerade base clock och multipel till önskade värden (100x40). Skulle någon kunna guida mig i hur jag gör detta bättre?

Det är tom en klistrad tråd i denna forum avdelningen. Är det funderingar så skriv i tråden exakt vad du har gjort, vad du vill göra. Se till att följa guiden först.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Sweclockers Teamspeak |
Forumregler