Nvidia Geforce 560 Ti ligger på 90c efter bara någon minut i spel

Permalänk
Medlem

Nvidia Geforce 560 Ti ligger på 90c efter bara någon minut i spel

Tjena! Har ett Nvidia GeForce GTX 560 Ti som blir varmt som attans, ligger på 49 c i idle och 85+ i spel. Gjorde nyss ett försök att lira Civilization V på medium, hinner knappt spela en runda innan kortet är uppe i 89 c och har 70% fläkthastighet. Blev sur och försökte plocka isär kortet, men det fanns liksom inga skruvar för att få dän "locket".

Det är inte heller någon vanlig fläkt på utan något insug, heter tydligen "blower". Så fattar inte riktigt hur jag ska kunna rengöra det, går det blåsa med tryckluft? Ser inget damm i det. Inga av mina andra komponenter är varma, processorn ligger till och med på minusgrader... Har även senaste drivisar så det ska inte vara något problem.

Skulle vara kul om det fanns någon som haft samma problem eller samma kort.

Visa signatur

"I usually call the new guy and let him know where I like to sit on the bus, tell him ways he can stay out of my way, make sure he knows not to touch any of my stuff."

Permalänk
Medlem
Skrivet av vazcj:

Tjena! Har ett Nvidia GeForce GTX 560 Ti som blir varmt som attans, ligger på 49 c i idle och 85+ i spel. Gjorde nyss ett försök att lira Civilization V på medium, hinner knappt spela en runda innan kortet är uppe i 89 c och har 70% fläkthastighet. Blev sur och försökte plocka isär kortet, men det fanns liksom inga skruvar för att få dän "locket".

Det är inte heller någon vanlig fläkt på utan något insug, heter tydligen "blower". Så fattar inte riktigt hur jag ska kunna rengöra det, går det blåsa med tryckluft? Ser inget damm i det. Inga av mina andra komponenter är varma, processorn ligger till och med på minusgrader... Har även senaste drivisar så det ska inte vara något problem.

Skulle vara kul om det fanns någon som haft samma problem eller samma kort.

Nej, din processor ligger inte på minusgrader såvida du inte använder kryokylning eller flytande kväve...

Jag är lite osäker på vilket kort du menar och hur det ser ut, är den en radialfläkt som blåser ut luften baktill, så bör det sitta skruvar på undersidan av kortet, igenom själva kretskortet. Kan ju vara fullt av damm som du inte ser.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Vilket program använder du för se dina temperaturer? Har du möjlighet att länka ett kort du har så man ser exakt hur ditt kort ser ut för de låter som du har ett referenskort.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem

Länka gärna det exakta kortet:-)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gissar också på DAMM.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Mitt 770 beter sig likadant om jag stänger av alla chassifläktar. Går upp mot 82 grader. Sätter jag på alla fläktar så ligger den på 70 grader. Så dåligt flöde i chassit är nog ditt problem.