Plötsligt seg start efter inloggning i win7

Permalänk
Medlem

Plötsligt seg start efter inloggning i win7

Tjeena!
Har fått ett skumt problem rätt nyligen. Av någon anledning tycks inte de program jag valt ska starta vid start-up efter inloggning, starta som dom ska.
Ikonen för internåtkomst visar laddar och övriga program verkar inte vilja starta självmant innan denna är klar.
Trycker jag däremot på t.ex. skype som ska starta utan att jag gör nåt, startar programmet direkt och jag är online, trots internetåtkomst visar laddar.
google chrome öppnar och startar direkt.

Någon som vet vad de kan bero på?
Har kört virussökning, anti-malware, tune-up. Rensat å dubbelkollat. Inget hjälper.

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo EVOLV Nätagg Corsair HX750i 750W CPU i7 8700k 3,7GHz CPU Kylning NZXT Kraken X62 Moderkort ASUS ROG Strix Z390-E Ram Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3k MHz Speldisk Samsung 860 EVO 500GB Systemdisk Samsung 970 EVO 250GB Lagring WD Blue 1TB GPU ASUS RTX 2060 ROG Strix OS Win10 64bit Mus Steelseries Rival 700 Tangentbord Corsair K70 RGB Brown Hörlurar Astro A40 Skärm ASUS PB238Q 23"

Permalänk
Medlem

Har nu prövat att uppdatera drivisar för nätverkskort. Tagit bort start-up program för att se om de är något specifikt som gör att den halvt hänger sig efter inloggning. Inget fungerar.
Datorn startar inte start-up programen innan nätverksikonen visar nätverksåtkomst, trots att jag kommer ut på nätet innan dess.
Ideer?

Visa signatur

Chassi Phanteks Enthoo EVOLV Nätagg Corsair HX750i 750W CPU i7 8700k 3,7GHz CPU Kylning NZXT Kraken X62 Moderkort ASUS ROG Strix Z390-E Ram Corsair Vengeance Black RGB LED Pro 3k MHz Speldisk Samsung 860 EVO 500GB Systemdisk Samsung 970 EVO 250GB Lagring WD Blue 1TB GPU ASUS RTX 2060 ROG Strix OS Win10 64bit Mus Steelseries Rival 700 Tangentbord Corsair K70 RGB Brown Hörlurar Astro A40 Skärm ASUS PB238Q 23"