GTX 580 soc, trasigt ??

Permalänk
Medlem

GTX 580 soc, trasigt ??

Tjena, stände av datorn fint igår, sen idag när jag startade den så får jag ingen bild, och det är som att datorn aldrig ens startar för afterburner loadar inte eller så för mina fläktar går på 100% hela tiden. och sen med grafikkortet, provade med att felsöka lite kompionenter och kom fram till att när jag tog ur grafikkortet så startar datorn korrekt och jag får bild etc, intel hd grapics är det som körs nu. kan grafikkort bara dö sådär från att man stänger av det och sen inte får nån bild ? alla leds lyser på kortet så det får ström, fläktarna går 100% men det blir ingen bild. någon som vet ? jag har haft kortet på 900 mhz, och clocken som va i början är på 850 mhz.

/mvh viktor.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vuzuul:

Tjena, stände av datorn fint igår, sen idag när jag startade den så får jag ingen bild, och det är som att datorn aldrig ens startar för afterburner loadar inte eller så för mina fläktar går på 100% hela tiden. och sen med grafikkortet, provade med att felsöka lite kompionenter och kom fram till att när jag tog ur grafikkortet så startar datorn korrekt och jag får bild etc, intel hd grapics är det som körs nu. kan grafikkort bara dö sådär från att man stänger av det och sen inte får nån bild ? alla leds lyser på kortet så det får ström, fläktarna går 100% men det blir ingen bild. någon som vet ? jag har haft kortet på 900 mhz, och clocken som va i början är på 850 mhz.

/mvh viktor.

Allt som är "man made" kan tyvärr bara gå sönder så där, från ena dagen till den andra. Har du testat att byta kabelutgång? Men testa att sätta om kortet i samma och/eller annan PCI-e plats om så är möjligt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

inte provat en annan pci-e platts, borde jag göra det ? kan dom paja?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vuzuul:

inte provat en annan pci-e platts, borde jag göra det ? kan dom paja?

Som sagt inget är forever men om du inte testar kan du ju inte 100% säga om det funkar eller ej. Om du inte har garanti kvar och det inte funkar på något sätt kan en ev bakning i ugn av graffet fixa biffen. Det finns två trådar om detta i grafikdelen Övrigt här på forat.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

PCI-e kontaker kan gå sönder, pröva kortet i alla kontaker på moderkortet, pröva ett par andra pci-e strömsladdar från nätagget, pröva kortet i en annan dator.

Skriv alltid spec på datorn när du vill ha hjälp också, det hjälper alla andra här inne på forumet!

Permalänk
Medlem

Du råka kanske använda dammsugaren när du städa inne i datorn? inte bra för elektronik alls.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Du råka kanske använda dammsugaren när du städa inne i datorn? inte bra för elektronik alls.

använder inte damsugar, har tryckluft på burk

Permalänk
Medlem

kontaktade inet och dom godkände en felanmälan, även fast min garanti har gått ut, så ska se vart det leder : )