Får inte SLI att fungera

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Får inte SLI att fungera

Har 2st asus gtx 660ti med en sli brygga i mellan. Men får inte sli att funka. När jag går in på nvididas kontrollpanel så finns det inget om sli. Köpte en ny brygga men blev ingen skilland. Några tips? Undrar även hur man får raid 0 att funka? Det kommer bara upp otillåtligt paketnamn när jag försöker skapa raid med mina 2 ssd 256gb. Vad ska jag göra?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

moderkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

MSI Z77A-GD65

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Dubbelkollat alla strömkablar, senaste drivrutinerna, senaste Bios på moderkort?

Citera för lättare svar!
Main: Core i7 3820 3,6GHz @ Corsair H50 - Asus P9X79 - Corsair Vengance 4x4GB 1600mhz -
80GB Intel X25-M G2 - 240GB Corsair Force GS - 3TB HGST HDD - Corsair HX 1000W - Sapphire Radeon R9 290x Tri-X
NAS: Lagring: 6TB RaidZ - Backup: 3TB Raid 1 - FreeNAS 9.3 Uplink: Telia Fiber 100/100

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2004

Rampage V Extreme | i7 5930K @ 4.6GHz vCore 1.30 V | GTX 780ti SLI @ 1.11GHz
2x Dell u3014 | Samsung 950 PRO 512GB | 32GB DDR4 3000MHz | Synology DS1513+ @ raid6 with 5x WD SE 3TB

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Bobba89:

Har 2st asus gtx 660ti med en sli brygga i mellan. Men får inte sli att funka. När jag går in på nvididas kontrollpanel så finns det inget om sli. Köpte en ny brygga men blev ingen skilland. Några tips? Undrar även hur man får raid 0 att funka? Det kommer bara upp otillåtligt paketnamn när jag försöker skapa raid med mina 2 ssd 256gb. Vad ska jag göra?

Skapar du raid i hårdvaran så måste windows installera om såklart. Allt blir ju strippat över diskarna.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Gaming Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Feb 2011

Har du laddat ner denna ifrån Nvidas hemsida?

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=sv-se

ASUS MAXIMUS VI FORMULA Z87 - Intel Core i7 4770K 4.7Ghz - EVGA GeForce GTX 980ti sc 6GB - Corsair Vengeance 24GB 1600Mhz DDR3 - Corsair SSD Force 3 120GB - SSD Samsung Pro 250 - Phanteks Enthoo Primo -

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Tack! Ska kolla om jag har något i slot e7 som ja troligtvis har, vilken de nu är

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av Bango79:

Har du laddat ner denna ifrån Nvidas hemsida?

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=sv-se

Vad för något? Kommer bara till dowload drivers

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av DavidtheDoom:

Skapar du raid i hårdvaran så måste windows installera om såklart. Allt blir ju strippat över diskarna.

Har inte windows på den. 2st helt tomma. Om det är de du menar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Nu funkar sli. Tackar för hjälpen! Man får tydligen inte ha något i slot e7 på moderkortet. Fan så dåligt men så är de. Men det funkar fortfarande inte med raid 0. Någon som kan något om sånt?