Permalänk

Nya delar och får ingen bild!

Tjena, det är så att min mors gubbes dator som är ca 2år och nu brann moderkortet upp. det var bränningar i ett av skruv hålen. Han köpte den på JME data och dom har kursat så han kunde inte få ut något på garantin... Så han köpte ett nytt moderkort och ett nätagg. Det gamla moderkortet heter MSI x79A-GD45 fast han köpte det som heter plus och det moderkortet har 8st ram minnes platser istället!

Men själva problemet är att när han hade kopplat in allt i datorn så fick han ingen bild! Så jag tänkte om grafikkortet strök med så jag tog med ett gammalt fungerande och testade och dubbel kollade så alla kablar satt som dom skulle.
Men det blev exakt samma resultat, datorn surrar igång som den ska men det blir ingen bild...
Tror någon att det kan vara Processon som har rykt med då?
Lägger till med att varken tangentbordet eller musen lyser upp.
Kan det vara moderkortet som behöver reklameras ?

Dator Spec
MSI x79A-GD45 plus
I7 3930K
VENGEANCE 16G 4STICKOR
ASUS6570
CORSAIR 750M
INTEL 320 SSD

Permalänk

Hade liknande fel när mitt moderkort inte laddade BIOS korrekt. Allt snurrade som det skulle i datorn men fick bara en svart bild.
Kan du koppla in högtalare och lyssna efter "login" ljudet i Windows? Om du inte hör det så skulle jag gissa på att något är knas med moderkortet.

Alternativt så kan du ju testa ett annat moderkort om du har tillgång till det innan du försöker byta det du har.

Kan ju tillägga att när jag hade samma problem så var det med ett nyköpt moderkort, vägrade först tro att det kunde vara något fel på det men allt fungerade som det skulle när jag bytt ut det.

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR