Problem att öppna .doc i Winword 2003

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Problem att öppna .doc i Winword 2003

Hej.

Jag har stött på ett irriterande problem.

Jag har nyligen installerat en ny dator åt en kollega på jobbet, och snåla som vi är har vi använt ett gammalt Office 2003 program.
För det första så kunde jag inte öppna .xlsx eller .docx (filtyper som kom efter 2003). Men det löste jag igenom att installera en converter genom windows egna hjälphemsida, så efter det fungerade det klockrent med just de filtyperna.

Problemet nu är att jag har problem att öppna .doc filer istället, det som händer är att jag dubbelklickar på en fil, word öppnas men det är tomt. Dessutom så får jag ett felmeddelande i bakgrunden som lyder "there was a problem sending the command to the program word".
Däremot så går det att öppna om man går på Arkiv --> Öppna inne i Word.

Jag har provat att radera Word Data-registernyckeln efter att ha läst det på ett annat forum men utan framgång.

Efter lite tankegång så har jag konstaterat iallafall att detta måste bero på att jag kör den där convertern till .x filerna.

Frågan är om det går att lösa på ett bättre sätt så att han slipper sitta och öppna via Arkiv fliken varje gång han ska ha upp ett dokument?

Tacksam för svar