Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingfors
Registrerad
Jan 2013

Live USB W7HP?

Har nu köpt en ny Transcend 8GB JetFlash 370 USB 2.0.

Det som jag vill göra är att när jag sätter in stickan i min nya maskin så kommer jag in till ett Windows skrivbord och inte att jag kommer till W7 installation. ps jag har ingen hårdskiva och jag vill hålla mitt projekt så billigt som möjligt.

Det som är för mig det största frågetecknet är: hur gör man en Live USB sticka?

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingfors
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Rapport:

Hej Tobias,
Om du har hittat lösningen på egen hand så får du gärna posta den i tråden så att andra kan lära sig eller få hjälp av det i framtiden.

Hälsningar,
Biberu

Gick in på Google och sökte efter program för att kunna köra Live USB, klickade mig in på Wikipedias sida som sedan förde mig framåt till Fedora LiveUSB Creator, för jag insåg att Windows kommer att ta upp för mycket minne för mina mål. De första försöken misslyckades pga att grafik gick lite dit vart pepparn växer..

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.