Nvidia slår förväntningarna – PC-gaming ökar omsättningen

Permalänk
Melding Plague

Nvidia slår förväntningarna – PC-gaming ökar omsättningen

Försäljningen av speldatorer ökade i slutet av 2013, någonting som gav Nvidia ett starkt avslut på räkenskapsåret 2014. Samtidigt framgår att GRID utvärderas av hundratals bolag världen över.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Hur var det nu var inte PC på väg att dö

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Hur var det nu var inte PC på väg att dö

Dödsrycket kanske?

Trevligt att gamla PC:n segar sig vidare!

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk

Nvidia <3 Audi =

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Kul att det går bra!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Hur var det nu var inte PC på väg att dö

Försäljningen av "vanliga" datorer minskar, försäljningen av högprestandadatorer ökar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Trevligt att det går så bra!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Försäljningen av "vanliga" datorer minskar, försäljningen av högprestandadatorer ökar.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja för vem vill ha billig skit för ett par fjuttiga tusenlappar? Då är en mobil/platta bättre

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Ja för vem vill ha billig skit för ett par fjuttiga tusenlappar? Då är en mobil/platta bättre

Arbetsplatser som inte kräver en högpresterande dator, de är många fler än vad gamers är och inte i behov av att byta dator varje år

Permalänk
Entusiast
Citat:

Bland höjdpunkten en ökad omsättningen för Geforce med nästan 50 procent mot samma period förra året.

Wow, det är inte illa!
Undrar hur det ser ut för AMD's Radeon HD/Rx-serie på den fronten?

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Skrivet av Friterad:

Ja för vem vill ha billig skit för ett par fjuttiga tusenlappar? Då är en mobil/platta bättre

Håller med fullt ut nästan.
Tror att chassit blir kännetecknet för gamingdatorn. Bärbara kommer bli "transformerbooks" och liknade medan de "vanliga" stationära datorerna som då inte är gaming kommer ersättas av NUC, Brix och andra små fläktlösa modeller.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Friterad:

Ja för vem vill ha billig skit för ett par fjuttiga tusenlappar? Då är en mobil/platta bättre

Stationärt går dock att få tag på riktigt fina grejer för inte för mycket stålar.
Dock är det ju inte alla som vill ha en stationär av den enkla anledningen att stationära datorer är just stationära men senast när min morfar ville ge sig in i teknikens världs så blev det en sprillans ny stationär.

För endast 4000kr (nya delar) så lyckades jag bygga ihop ett hemdators-monster som startar på 10 sek och såklart är blixtsnabb i alla andra aspekter tack vare en SSD vilket han minst sagt är nöjd med

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

All enthusiast hårdvara slagit rekord sales från 2011. PC gamers vet vad de vill ha och är definitivt här för att stanna.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Försäljningen av speldatorer ökade i slutet av 2013, någonting som gav Nvidia ett starkt avslut på räkenskapsåret 2014. Samtidigt framgår att GRID utvärderas av hundratals bolag världen över.

Läs artikeln

Undrar om amd fått någon vind i seglen. Inte bra med monopol. Som det blivit på cpu sidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

nVIDIA FTW !

Permalänk
Avstängd

Tegra K1 verkar lovande.

Skulle vilja se ett billig single-board computer med Tegra K1 med ARM 64-bit.
Men det lär inte hända...

Nvidia verkar inte intresserade att sälja SoC om det inte är i enorma kvantiteter.

Permalänk

Jag har insett att jag inte använder min dator till något alls annat än att spela. Platta till allt vardagligt. Nu när jag tänker på det så spelar jag inte ens på datorn, undras om den varit igång den här månaden?

Visa signatur

NES.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Wow, det är inte illa!
Undrar hur det ser ut för AMD's Radeon HD/Rx-serie på den fronten?

Dom säljer väl som smör nu med tanke på alla lyckosökare som hackar efter cryptovalutor. Kollade priserna på radeon kort på Newegg. Priserna har stigit som fan där borta.

Tex kostar ett 280X runt $550, kan jämföras med GTX 770 som kostar $380. Dvs typ omvänt jämfört med Europa.

Dålig tillgång är ju även en faktor.

Permalänk
Medlem

Trodde faktiskt inte att Nvidia skulle visa så stor vinst. Positivt överraskad!

Jag tvivlar på att AMD gör ett dåligt år. Tror definitivt tvärtom på ett rekordår(?)
Anledningen är Xbox One och PS4 som har bägge två grafikkretsar från just AMD och självklart kyrpteringsvalutorna.

Visa signatur

Sitter på gamla grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MhoKaY:

Arbetsplatser som inte kräver en högpresterande dator, de är många fler än vad gamers är och inte i behov av att byta dator varje år

Det snålas som fan på sånt trots att IT-utrustning i Sverige är en relativt liten del av kostnaden för ett större företag. Skulle vara bättre att ha snabba datorer med SSD istället för mångårig gammalt skrot med Windows XP som är segt och krashar. Köp en snabb kvalitetsdator för 20-25 000:- till en person och ha den i tre år. Det är ungefär vad samma person kan kosta i en halv månad för företaget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det snålas som fan på sånt trots att IT-utrustning i Sverige är en relativt liten del av kostnaden för ett större företag. Skulle vara bättre att ha snabba datorer med SSD istället för mångårig gammalt skrot med Windows XP som är segt och krashar. Köp en snabb kvalitetsdator för 20-25 000:- till en person och ha den i tre år. Det är ungefär vad samma person kan kosta i en halv månad för företaget.

Vi kör Mac samt Win7

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det snålas som fan på sånt trots att IT-utrustning i Sverige är en relativt liten del av kostnaden för ett större företag. Skulle vara bättre att ha snabba datorer med SSD istället för mångårig gammalt skrot med Windows XP som är segt och krashar. Köp en snabb kvalitetsdator för 20-25 000:- till en person och ha den i tre år. Det är ungefär vad samma person kan kosta i en halv månad för företaget.

You dont say!
Har i nästan 3 år suttit på en P4 560 ^^ Nu har vi äntligen bytt ut alla datorer så jag tog hem en av dom gamla och bänkade den! xD

Den enda trösten man hade var att man insåg hur bra dator man har hemma!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Buio:

Det snålas som fan på sånt trots att IT-utrustning i Sverige är en relativt liten del av kostnaden för ett större företag. Skulle vara bättre att ha snabba datorer med SSD istället för mångårig gammalt skrot med Windows XP som är segt och krashar. Köp en snabb kvalitetsdator för 20-25 000:- till en person och ha den i tre år. Det är ungefär vad samma person kan kosta i en halv månad för företaget.

Jag tror inte att folk som sitter på ett bankkontor eller något annat kontor skulle jobba varken snabbare eller effektivare ifall det satt en SSD i deras datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MhoKaY:

Jag tror inte att folk som sitter på ett bankkontor eller något annat kontor skulle jobba varken snabbare eller effektivare ifall det satt en SSD i deras datorer.

Tror? Vad vet du om banker med tunga finansprogram som hämtar information i realtid? Sen är det relativt, jag talade generellt och inte om specifika fall där prestandan spelar mindre roll.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av H4nsson:

Nvidia <3 Audi =

Vad har Audi med Nvidia att göra förutom att båda tar överpriser?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av MhoKaY:

Arbetsplatser som inte kräver en högpresterande dator, de är många fler än vad gamers är och inte i behov av att byta dator varje år

Jo, det är ju på arbetsplatser, eller kanske i skolor. Men som vanlig konsument så är inte stationär populärt
i dom billigare prisklasserna, kanske som media dator eller liknande, kanske en server osv.

Skrivet av Wille1504:

Håller med fullt ut nästan.
Tror att chassit blir kännetecknet för gamingdatorn. Bärbara kommer bli "transformerbooks" och liknade medan de "vanliga" stationära datorerna som då inte är gaming kommer ersättas av NUC, Brix och andra små fläktlösa modeller.

Tror det också. Hos konsumenten så är dom billigare datorerna inte attraktiva om det nu inte är någon htpc
eller något i den stilen. Ska man bara göra enkla grejer så vill man kanske hellre köpa en mobil så har man allting i den.

Skrivet av Serzarian:

Stationärt går dock att få tag på riktigt fina grejer för inte för mycket stålar.
Dock är det ju inte alla som vill ha en stationär av den enkla anledningen att stationära datorer är just stationära men senast när min morfar ville ge sig in i teknikens världs så blev det en sprillans ny stationär.

För endast 4000kr (nya delar) så lyckades jag bygga ihop ett hemdators-monster som startar på 10 sek och såklart är blixtsnabb i alla andra aspekter tack vare en SSD vilket han minst sagt är nöjd med

Jo alltså man kan ju få bra grejer om du bygger eget, men gör man inte krävande saker kanske man struntar i att
slösa pengar på en ny dator och istället skaffar en mobil som du har med dig överallt och så har man även
allting i samma enhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Ja för vem vill ha billig skit för ett par fjuttiga tusenlappar? Då är en mobil/platta bättre

Måste erkänna att jag trivs bättre på en platta 9 av 10 gånger än en laptop men sen har jag ju en vanlig stationär dator som jag bollar med.
För ett par år sedan var jag väldigt skeptisk till surfplatta/hybrid men idag ser jag inte mig själv någonsin köpa en laptop, varken i billigt eller dyrt utförande.

Permalänk
Medlem

Vad nu då? Jag trodde PC'n vad död och allt måste därför gå mot touch och mobiler?

Skämt åsido.. Kul att PC står sig Och kanske inte så konstigt när en 4 år gammal dator lätt spöar "next gen"-konsolerna.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MhoKaY:

Jag tror inte att folk som sitter på ett bankkontor eller något annat kontor skulle jobba varken snabbare eller effektivare ifall det satt en SSD i deras datorer.

Myndigeter, skolor och banker etc har varit generellt XP fram tills nyligen då support tagit slut och nu gått över till Windows 7. Jag vet i alla fall två stora bankkontor här uppe som precis gått från XP till Windows 7. På gamla burkar. Inte nog med det, dem kör samma hårdvara i flera flera år mer än hemanvändare. Så att bara byta SSD disk i sina burkar ger ett fruktansvärt lyft. Viktigt är startup tider, Det är lite pinsamt för bankfinans kvinnan som sitter och ska lägga upp fonder och aktier för kanske ett par hundra tusen med en kund och så hänger datorn sig och det tar 15 minuter att reboota.

Likadant har personal på sjukhus och polismyndigheter gått ut i tidningar och sagt att det måste sättas mer press på IT avdelningarna och att det måste prioriteras mer. Där dem hävdar att när dem skriver rapporter och ska gå igenom journaler är det inte ovanligt att dem får sitta och stirra på ett timglas i flera minuter mellan handlingarna osv osv.. Sitter du och tittar på 60st journaler per dag och det tar ~1min per journal att öpnna så är det 60minuter om dagen som går åt till att vänta på datorn dem ska jobba vid osv.. Tid är pengar! Så absolut bör företag och olika instanser prioritera hårdvara och mjukvara mer än vad som görs idag.

I England kan jag förstå där både bandbredd och hårdvara är bra mycket dyrare kostnader än för oss i Sverige. Vissa grejer är ohumana i jämförelse till våra prissättningar och priskrig vi är vana vid. Just sayin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Vad har Audi med Nvidia att göra förutom att båda tar överpriser?

Audi kör med Nvidia i sina nya bilar

http://nvidianews.nvidia.com/Releases/Audi-and-NVIDIA-Expand-...

Undra om man kan överklocka bilen?

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5