Fråga om EVGA GTX 780ti SC ACX.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2007

Fråga om EVGA GTX 780ti SC ACX.

Är precis nybliven ägare till ett EVGA GTX 780ti SC ACX och är hur nöjd som helst. Dock så finns det ingenting utan att det kan bli bättre, har märkt att fläktarna låter en del när dom belastas. Min tanke är om det är motiverat att byta ut fläktarna på kortet mot ett Arctic Accelero Xtreme III? Har ett sådant liggande här hemma. Vad säger ni?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2007
Skrivet av pilotkalle:

Är precis nybliven ägare till ett EVGA GTX 780ti SC ACX och är hur nöjd som helst. Dock så finns det ingenting utan att det kan bli bättre, har märkt att fläktarna låter en del när dom belastas. Min tanke är om det är motiverat att byta ut fläktarna på kortet mot ett Arctic Accelero Xtreme III? Har ett sådant liggande här hemma. Vad säger ni?

Varför köpte du inte referens eller classified om du ska montera om kylaren?

Personligen tycker jag inte att de låter speciellt mycket, men smaken är som baken. Kan dock tipsa om att ha fläktarna på 35% i idle, då låter de som minst i mitt chassi åtminstone :).

[7700K 4.8Ghz] - [PRIME Z270-A] - [16Gb 3200Mhz] - [EVGA GTX980Ti 6GB SC ACX] - [~500GB 840 EVO] - [FD 800W Newton R3 Platinum] - [Noctua D14] - [Define R3] - [S27A950D @120hz]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2007

Hade ingen tanke när jag köpte kortet att sätta på en ny kylare på det men när jag hörde fläkten gå på 100% så dök tanken upp. Arctic Accelero Xtreme är så mycket tystare, frågan är väl mer hur effektiv är den gentemot ACX:en?