Battlefield 4 Second Assault anländer den 18 februari

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 4 Second Assault anländer den 18 februari

Efter löftet om att rätta buggarna i Battlefield 4 innan lanseringen av nästa expansion tillkännages att det nu är dags för mer innehåll. I början av nästa vecka går startskottet för Second Assault.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Gött! Kul med precis de banorna jag saknat!

Permalänk
Medlem

Hoppas Gulf blir bättre än bf3 versionen som var sjukt dålig.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk

Hoppas på bättre banor. Just nu är verkligen Zavod den bästa med marginal!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk

Känns som detta är precis vad folket vill ha.

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Skulle inte de fokusera på att fixa spelet innan de släppte DLC...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Hoppas på bättre banor. Just nu är verkligen Zavod den bästa med marginal!

hatar zavod... vet inte varför, men jag kan aldrig få ett bra game på zavod...

Hur tänker de med naval strike... ytterligare ett AA och maps där man inte direkt kan gömma sig... fan konstant låsning från alla engineers och recons där ute...
SOFLAM är ju typ obligatorisk.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Skulle inte de fokusera på att fixa spelet innan de släppte DLC...

Spelet har förbättrats på crashfronten rätt rejält sen release. Sen finns det ju många anställda som jobbar med DLC och inte direkt kan hjälpa till att fixa med buggarna. Det vore korkat att säga åt dem att inte göra något bara för att man lovat att fixa buggarna.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Härligt med lite nya maps, även om det blir re-makes så blir det säkert bra. Surt att dem inte gjorde Seine Crossing. Det var lätt den allra bästa vanilla mapen som BF3 hade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

Skulle inte de fokusera på att fixa spelet innan de släppte DLC...

"Brace yourself.. Fix the game comments are comming."
Spelet är helt okej. Stop your whining!
KUL med Second Assault!

Permalänk
Medlem

Det här spelet förtjänar absolut inte hypen som alla nyhetssidor ger det. Minst av allt, från Sweclockers, som inte sysslar med spel i övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeliusCeasar:

"Brace yourself.. Fix the game comments are comming."
Spelet är helt okej. Stop your whining!
KUL med Second Assault!

Du har inte lagt märke till hur folk börjat crasha igen sedan förra patchen? Bara att gå in på battlelog och kika forumet.
Men det är väl så "funkar det för mig ska alla andra hålla käften och vara glada för min skull"

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Miindz:

Det här spelet förtjänar absolut inte hypen som alla nyhetssidor ger det. Minst av allt, från Sweclockers, som inte sysslar med spel i övrigt.

vadå? sweclockers spelar inget annat spel ju

känns just nu att det börjar bli dyrt att skaffa in spelet och alla expantioner om man skulle vilja börja spela.
är det så mycket nytt egentligen, några nya banor, men det är väll typ det, för en utomstående känns det som det åtminstone.

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Du har inte lagt märke till hur folk börjat crasha igen sedan förra patchen? Bara att gå in på battlelog och kika forumet.
Men det är väl så "funkar det för mig ska alla andra hålla käften och vara glada för min skull"

Sant som du säger, men är crasherna pga att folk kör Mantle eller sker dessa crasher i DirectX?

Jag känner att crashar det i Mantle så får man helt enkelt svälja det, då tjänsten fortfarande är i BETA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

vadå? sweclockers spelar inget annat spel ju

känns just nu att det börjar bli dyrt att skaffa in spelet och alla expantioner om man skulle vilja börja spela.
är det så mycket nytt egentligen, några nya banor, men det är väll typ det, för en utomstående känns det som det åtminstone.

Ett tips till dig är att i sådana fall köpa spelet direkt via Origin, då du har 24 timmars öppet köp, du får alltså prova spelet och sedan ångra köpet om du inte skulle vara nöjd (vet ej om det gäller DLC så som Premium dock).

Permalänk
Medlem

10721a;14384234]Sant som du säger, men är crasherna pga att folk kör Mantle eller sker dessa crasher i DirectX?

Jag känner att crashar det i Mantle så får man helt enkelt svälja det, då tjänsten fortfarande är i BETA.[/QUOTE]
Det är spelare med Nvidia också. Folk har försökt att rulla tillbaka sina drivrutiner med amd också utan lycka.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Det här spelet förtjänar absolut inte hypen som alla nyhetssidor ger det. Minst av allt, från Sweclockers, som inte sysslar med spel i övrigt.

BF serien är dock väldigt populär här på forumet. Varför förtjänar inte spel som BF4 uppmärksamheten? Det är ett av världens största FPS spel.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

10721a;14384240]Ett tips till dig är att i sådana fall köpa spelet direkt via Origin, då du har 24 timmars öppet köp, du får alltså prova spelet och sedan ångra köpet om du inte skulle vara nöjd (vet ej om det gäller DLC så som Premium dock).[/QUOTE]

Visst, detta fungerar men det är främst ett marknadsföringsknep från deras sida.

På riktigt hinner man verkligen inte komma in i ett spel på 24 timmar, särskilt om detta är ett multiplayer spel.

Permalänk
Medlem

bu ... hadde hoppats på Grand Bazaar

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk

Jag vill ha tillbaka Wake Island!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
99:e percentilen

100 DOGE på att de byter bokstäverna på flaggorna på Caspian igen.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruiser:

bu ... hadde hoppats på Grand Bazaar

Detta lär väl knappast hända men det vore ju en fin gest utav DICE/EA att kasta ut grand bazaar till alla spelare som plåster på såren eller vad man skulle kalla det nu under player appreciation month

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av JoeliusCeasar:

"Brace yourself.. Fix the game comments are comming."
Spelet är helt okej. Stop your whining!
KUL med Second Assault!

Det funkar hyffsat, men det är ganska långt från felfritt.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Skrivet av HurMycket:

100 DOGE på att de byter bokstäverna på flaggorna på Caspian igen.

Är inte så svårt att ta reda på. Second Assault har funnits ute sedan förra året på Xbox one. Youtube filmer finns det gott om.

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Kul med lite nytt.
Man känner att det är dags för det...

Är det bara jag som saknar Warlord?

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Äntligen är metro tillbaka den är bara sssååå bra.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk

Har de fixat de gamla assignment som man inte kan "klara" för de nya vapnen till den förra dlcn?

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Miindz:

Det här spelet förtjänar absolut inte hypen som alla nyhetssidor ger det. Minst av allt, från Sweclockers, som inte sysslar med spel i övrigt.

Spelar BF4 inte själv så jag ska inte uttala mig om det förtjänar hypen eller inte, men det är ett populärt spel och så har faktiskt Sweclockers egna BF4 servrar så att de inte sysslar med spel är inte helt sant.

De använder även spel när de testar grafikkort.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Damavand Peak hade ju varit nice... spenderade säkert 90% av min BF3 tid på Damavand Peak-Metro-Gulf of Oman. Så visst... 2 av tre fick jag ju men ändå Damavand Peak va ändå den absoluta favoriten. Rush på Damavand peak gav alltid en bra blandning mellan olika spel stilar. Även Conquest Large va enormt kul på Damavand peak.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Jag vill ha tillbaka Wake Island!

JA! Tuffa runt med ett hangarfartyg!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S