Skillnader mellan olika GTX 780 Ti

Permalänk
Medlem

Skillnader mellan olika GTX 780 Ti

Hej allihoppa, håller på och försöker bygga mig en ny dator för första gången och har börjat kolla på grafikkort och skulle behöva lite hjälp med att ta reda på vart dessa kort skiljer sig, vilket som passar bäst till vad, samt vad ni skulle rekommendera om man är ute efter en tyst modell.
Dom jag har kollat på är dessa 3: http://www.inet.se/jamfor?compare=5411060&compare=5410099&com...

Jag såg att Sweclockers hade testat MSI-versionen och att den var rekommenderad men jag skulle gärna vilja förstå vad skillnaden mellan dessa kort är.

Uppskattar all hjälp jag kan få, tack på förhand!

Permalänk
Medlem

De har olika eftermarknadskylare samt olika fabriksklock.

Visa signatur

Computer says no...

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniol:

Hej allihoppa, håller på och försöker bygga mig en ny dator för första gången och har börjat kolla på grafikkort och skulle behöva lite hjälp med att ta reda på vart dessa kort skiljer sig, vilket som passar bäst till vad, samt vad ni skulle rekommendera om man är ute efter en tyst modell.
Dom jag har kollat på är dessa 3: http://www.inet.se/jamfor?compare=5411060&compare=5410099&com...

Jag såg att Sweclockers hade testat MSI-versionen och att den var rekommenderad men jag skulle gärna vilja förstå vad skillnaden mellan dessa kort är.

Uppskattar all hjälp jag kan få, tack på förhand!

Asus-kortet skulle jag rekommendera, något lägre överklockningsresultat men det enda av dessa tre kort som har kylning på VRM.
Ifall jag skulle välja ett kort nu igen så skulle jag utan tvekan ta EVGA 780TI SC med referenskylaren.

OBS, ska du inte köra mining/folding så kör på MSI-kortet då det ska vara tystast. Jag har haft både 780TI SC ACX samt nu Asus-kortet och ingen av dessa är speciellt tyst vid högre fläkthastigheter.

Ska du bara stoppa in kortet, installera drivrutiner och spela då och då så kvittar det vilket kort du tar

Visa signatur

Asus B650E-F | Ryzen 7950X3D | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000C30 | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI GeForce RTX 4080 16GB GAMING X TRIO | LG C2 42" OLED | Samsung 990 Pro 1TB | Fractal Design Meshify 2 TG | Seasonic Prime GX 1300W

Permalänk
Medlem

De är typ lika bra allihop, men kortfattat:
MSI-kortet är liiiite snabbare
ASUS-kortet är liiiite tystare
EVGA har bättre support och garantivillkor

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS