Begränsat Nätverk ipv4 not connected

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Begränsat Nätverk ipv4 not connected

Hej nu är det så att jag har problem med min speldata.

Problemet är att ipv4 är inte connected så kan ej komma in på internet testat en massa saker som ip config /release ip config /renew men det ända som kommer upp då är ''The operation failed as no adapter is in the state permissible for this operation network issue''. Testat att installera om drivrutinerna men inget fungerade. Kan det vara så att något program hindrar ipv4 ? för har inga problem med det på någon annan data. Tog nämligen bort ett program curse client som är ett add on program till wow då jag slutade spela wow kan det vara det som blockerar ipv4 ? eftersom att varje gång jag startar datorn så kommer det upp att tillämpnings programmet saknas.Kan det vara så att routern är problemet skulle inte tro det dock med tanke på att det fungerar perfekt på min gamla stationära dator. Eller borde det funka om man installerar om windows?

Tack i förhand.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Sep 2002

Testa följande:

1) Starta kommandoprompt i administrativt läge (Högerklicka + kör som Admin på Alla Program > Tillbehör > Kommandoprompt)
2) Skriv följande: netsh int ip reset c:\resetlog.txt
3) Starta om datorn.
4) Starta kommandoprompt i adminläge igen.
5) Skriv ipconfig /renew och se om du får en valid IP eller samma felmeddelande.