Radiator*2 med p/p fläktar, flytta luft utifrån eller innifrån chassit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jul 2006

Radiator*2 med p/p fläktar, flytta luft utifrån eller innifrån chassit?

Håller på att montera min första loop och har lite funderingar om hur jag ska sätta fläktarna.

Jag kommer köra push/pull på 2st radiatorer, 1 240mm i fronten och en 360mm i toppen, det jag funderar över är om det är bäst att ta luft utifrån chassit vilket borde ge bäst kylning till radiatorerna men samtidigt en del värme tillbaka in i chassit eller tvärtom?
Har möjlighet att placera ut 2x 120mm fläktar till i bak samt 3x 92mm fläktar från sidan av chassit.

Ge mig gärna lite tips, för och nackdelar osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008

Eftersom du använder vattenkylning på alla riktigt strömhungriga komponenter så borde chassiluften inte vara så varm, så att ta luft innifrån chassiet borde vara bättre i mitt tycke. Mindre varmluft i chassiet och du kan dra luft igenom dammfilter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tranås
Registrerad
Apr 2011

Vatten leder bort värmen så till att dom blåser bort värmen från chassit kolla länken så har jag min radiator http://www.sweclockers.com/image/gallery/2014/02/05/Dsc_0586....

CPU Intel Core i7 4790K 3,5Ghz ( klockad 4.6 Ghz) .Grafikort ARES 3 MODERKORT ASUS MAXIMUS VII FORMULA. NÄTAGG Be quiet! Pure Power L8 1000+ Bronze Modulär. RAM Kingston HyperX H2O 16GB 2133MHz 16 gig (vatten kylda) HÅRDISK:ar Corsair SSD Force GS Series 240GB /120 ssd Kingston/ 2 terra CHASSI Corsair Carbide 300R Svart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jul 2006

Okej då blir det till att montera på det viset, tack för svar!