När jag startar min dator så får jag bara fram bakgrundsbilden. (Windows 7)

Permalänk
Medlem

När jag startar min dator så får jag bara fram bakgrundsbilden. (Windows 7)

Hej som sagt när jag startar min dator så kommer bara bakgrundsbilden fram. Kan inte gå in på aktivtetshanteraren, alla genvägar jag hade är borta, händer ingenting när jag klickar på windows knappen. När jag startar datorn så blir det först blackscreen tills jag klickar på enter eftersom att inte har något lösenord, sedan loggas jag in på mitt konto där jag inte kan göra så mycket.
Kom på att några dagar innan detta skedde så tog jag bort dammet som hade samlats vid fläktarna + vid processorn, var väldigt försiktig så tror inte att det är därför.
Har ni några ideér eller förslag vad jag kan göra för att fixa min dator?

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD

Permalänk

Låter som att din explorer crashar när du kommer in i windows, ändå märkligt att du inte kan öppna enhetshanteraren.

Visa signatur

Det finns ingen signatur.

Permalänk

Kan det på något sätt blivit så att du utökat ditt skrivbord så att du bara ser den utökade delen av skrivbordet på din skärm? Testa att koppla ur alla kablarna från grafikkortet och försök igen.

Permalänk
Medlem

Precis som "The_beast*" säger, lär bero på att du bara ser det utökade skrivbordet!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Låter som att du har minst 2st skärmar inkopplade, t.ex. tv som just nu visas som "Primär" skärm, du får antingen koppla ut tv,n eller vad du nu har för extra skärm eller sätta på denna och klicka in i din grafikkorts meny och välja din huvudskärm som "Primär"

Visa signatur

Legion 5 Pro" Ryzen 5800H / 32GB ram / 2TB+1TB nvme / RTX 3070 8GB 140w

Permalänk
Medlem

Tack så mycket allesammans för era mycket hjälpande svar! Jag har nu fixat det med hjälp utav er *mycket tacksam* Problemet var att jag bara hade en skärm ikopplad som inte var min primära skärm, aktivitetshanteraren öppnades men dock på den primära skärmen som inte var ikopplad. Tack så mycket har nu fixat datorn nu fint

Visa signatur

i7 5775C, GTX 1080 Ti, 16GB RAM, 1TB Samsung SSD