Vattenkylning: Skölja rent nya produkter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Sep 2009

Vattenkylning: Skölja rent nya produkter?

Vad gäller här? Går det bra att bara skölja genom kranvattnet, och räcker det att skölja slangen eller ska man skölja andra saker också?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
uppsala
Registrerad
Nov 2013

Det ska nog vara vatten och inte kranvatten, men är inte säker om det behövs

Blegh <3 ^^

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006

Här i Sverige är vattnet så fint så du kan köra med kranvatten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008

Se till att skölja rejält. Att använda varmvatten är inte en dålig ide så att säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gustavsberg
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Killbom:

Här i Sverige är vattnet så fint så du kan köra med kranvatten.

Njaaaa. Det GÅR ju men jag vet inte riktigt om jag skulle rekommendera det. Möjligen om man sköljer med batterivatten efteråt.

Intel 4930K - 32GB - Asus RIVBE - CaseLabs S8 - Asus Swift - EVGA 750 G2 - Aquaero 6 - Vattenkyld
GeForce 256 -> Gainward Ti 4600-> ATI X850XT -> 2x7900GT -> 7900 GTO -> HIS 4850 -> 2xGainward 570 -> 3xR9-290 -> EVGA 770 SC -> 2xKFA2 GTX 980 HoF
Citera för svar! Fanboyism kan stanna hemma!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Feb 2006
Skrivet av Flamso:

Njaaaa. Det GÅR ju men jag vet inte riktigt om jag skulle rekommendera det. Möjligen om man sköljer med batterivatten efteråt.

Jo. Man vill väl köra loopen med extra fint vatten om den skall snurra i flera år. Men för att skölja rent komponenterna precis efter köp menar jag. Bli av med metallspån och annat som kan finnas kvar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gustavsberg
Registrerad
Jun 2005
Skrivet av Killbom:

Jo. Man vill väl köra loopen med extra fint vatten om den skall snurra i flera år. Men för att skölja rent komponenterna precis efter köp menar jag. Bli av med metallspån och annat som kan finnas kvar.

Sen ska man för övrigt byta vatten var sjätte månad, helst oftare. Plocka ner och rengöra block inuti och sånt bör man göra varje år, någon månad efter installation om det är helt nya grejer.

Intel 4930K - 32GB - Asus RIVBE - CaseLabs S8 - Asus Swift - EVGA 750 G2 - Aquaero 6 - Vattenkyld
GeForce 256 -> Gainward Ti 4600-> ATI X850XT -> 2x7900GT -> 7900 GTO -> HIS 4850 -> 2xGainward 570 -> 3xR9-290 -> EVGA 770 SC -> 2xKFA2 GTX 980 HoF
Citera för svar! Fanboyism kan stanna hemma!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gislaved
Registrerad
Jan 2003

Körde med KRANvatten och kylarglykol i flera år utan att byta, med koppar, alu och mässing i samma loop.

Jag äger en k6-200 med Windows98, den har aldrig varit online.
Övrigt: X220 i7,ips,4,160ssd, phenom quadcore, pentax k-5, duron900 med freebsd bla bla bla