Vattenkylning: Skölja rent nya produkter?

Permalänk
Medlem

Vattenkylning: Skölja rent nya produkter?

Vad gäller här? Går det bra att bara skölja genom kranvattnet, och räcker det att skölja slangen eller ska man skölja andra saker också?

Visa signatur
Permalänk

Det ska nog vara vatten och inte kranvatten, men är inte säker om det behövs

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Inaktiv

Här i Sverige är vattnet så fint så du kan köra med kranvatten.

Permalänk
Medlem

Se till att skölja rejält. Att använda varmvatten är inte en dålig ide så att säga.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Discokungen
Skrivet av anon81912:

Här i Sverige är vattnet så fint så du kan köra med kranvatten.

Njaaaa. Det GÅR ju men jag vet inte riktigt om jag skulle rekommendera det. Möjligen om man sköljer med batterivatten efteråt.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flamso:

Njaaaa. Det GÅR ju men jag vet inte riktigt om jag skulle rekommendera det. Möjligen om man sköljer med batterivatten efteråt.

Jo. Man vill väl köra loopen med extra fint vatten om den skall snurra i flera år. Men för att skölja rent komponenterna precis efter köp menar jag. Bli av med metallspån och annat som kan finnas kvar.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av anon81912:

Jo. Man vill väl köra loopen med extra fint vatten om den skall snurra i flera år. Men för att skölja rent komponenterna precis efter köp menar jag. Bli av med metallspån och annat som kan finnas kvar.

Sen ska man för övrigt byta vatten var sjätte månad, helst oftare. Plocka ner och rengöra block inuti och sånt bör man göra varje år, någon månad efter installation om det är helt nya grejer.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Körde med KRANvatten och kylarglykol i flera år utan att byta, med koppar, alu och mässing i samma loop.

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.