Permalänk
Medlem

80 celsius 24/7?

hallå där alla sweclockare

har nyss börjat mine:at litecoins(elr ja, två dygn nu), så ja, jag använder cudaminer pga jag har nvidia gpu.
dock är jag lite orolig för min temperatur på kortet, de har varit på 79*c i snart 15 timmar, för jag har förstått att såna temperaturer är ok
när man spelat då man inte spelar just 15 timmar på en gång, kortet för ju villa när man slutat osv..

så de är konstant 79*c, borde jag ora mig något elr är denna temperatur ok?

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av spokiii:

hallå där alla sweclockare

har nyss börjat mine:at litecoins(elr ja, två dygn nu), så ja, jag använder cudaminer pga jag har nvidia gpu.
dock är jag lite orolig för min temperatur på kortet, de har varit på 79*c i snart 15 timmar, för jag har förstått att såna temperaturer är ok
när man spelat då man inte spelar just 15 timmar på en gång, kortet för ju villa när man slutat osv..

så de är konstant 79*c, borde jag ora mig något elr är denna temperatur ok?

Den är ok för att vara full belastning
(dock kan du plocka av ena chassiesidan så får den in lite mer luft.)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

Den är ok för att vara full belastning
(dock kan du plocka av ena chassiesidan så får den in lite mer luft.)

kortet är överklockat också pga få bättre KH/s,
men tog bort sidpanelen under natten, då gick de ner 2 grader, alltså 77*c (har fönstret öppet också så kall luft kommer in)
men jag tycker såhär när de bara var skillnad på 2 grader, då har jag panelen på och skyddar mina komponenter då jag tar statisk elektricitet på allvar.

men tack för svaret

Visa signatur

i5 4670k 4.0 GHz | noctua dh-u9b | MSI GTX 1060 3gb gaming x | Msi z87-G45 | 16 gb A-data inet edition | Be quiet power zone 650W | R.A.T. 7 white editon | razer goliathus speed edition xl | Corsair Vengeance K70 | Windows 10 |

Permalänk
Medlem

Har du referenskort så är det ingen fara med den temperaturen. Endast eftermarknadskylare kan få ner temperaturen dock så blir det varmare i lådan istället.

Visa signatur

Laptop 4 13.5 - Ryzen 4680U - 16 GB DDR4 - 256 GB SSD