Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Dec 2012

Problem med hårddisk

Hej Sweclockers!

Jag har ett problem med min hårddisk. Jag köpte datorn för ca ett år sedan och har haft väldigt lite problem med den förutom just denna hårddisk. Då och då har den slutat fungera eller har gått från att vara formaterad till att inte vara det och just nu läser inte datorn av den alls, det går inte att hitta den via den här datorn iallafall.

Hårddisken har, som jag vet, inte fått någon smäll eller liknande utan den har helt enkelt bara lagt av, den får ström då jag hör den gå igång när jag sätter på datorn och den gör att hela datorn blir väldigt seg.

Hårddisken är en Western Digital Blue på 1TB.

Förslag på vad jag ska göra?
Finns det något sätt att fixa den eller ska jag skicka in den till Inet där jag köpte den och kanske få en ny då garantin fortfarande gäller, gäller garantin för det här osv?

Har ni frågor, fråga på.

Tack för svar!
/Jakob

Uppdatering: Nu har hårddisken efter några omstarter av datorn börjat fungera igen men jag vill fortfarande veta vad det är som orsakar detta så är det någon som vet ett program kanske som kan felsöka disken?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sth
Registrerad
Feb 2009

Då du inte nämnt det i tråden:

• Kontrollera att ström samt sata sitter i ordentligt

• Pröva annan sata port

Har du haft problem med den sen dag ett och allt sitter som det ska så skulle jag nog slå en pling till inet ja

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Dec 2012
Skrivet av AndreasEr:

Då du inte nämnt det i tråden:

• Kontrollera att ström samt sata sitter i ordentligt

• Pröva annan sata port

Har du haft problem med den sen dag ett och allt sitter som det ska så skulle jag nog slå en pling till inet ja

strömkabeln och sata kabeln sitter i ordentligt, jag har inte prövat annan sata port, ska göra det, men kan det vara så att det är glapp i antingen sataporten eller satakabeln eftersom hårddisken ändå fungerar ibland?

Jag har inte haft problem sen dag ett, det började för ca ett halvår sedan skulle jag nog säga med några veckor/månader emellan, senast det hände var för ca 3 månader sedan.