Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Aug 2008

Nya ram minnen

Hej

Jag skulle behöva mer ram i min dator.
Har ett GA-X58A-UD3R modekort nu med 6gb dd3 ram

Tacksam för svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2012

Köp 32gb dominator platinum och se att datorn kommer vara sjukt snabb!!

OT: Varför behöver du mer ram?

Processor:Intel 3770k @ 4.3Ghz, Moderkort: Msi Z77A-GD65, Grafikkort Asus Geforce 670 Direct CUII, Chassi: NZXT H440 White, RAM Kingston 4gb, SSD Corsair Neutron 256gb, Nätaggregat Evga Supernova 750 G2, Ljudkort Xonar DGX, Kylare Corsair H100i

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2011

Hur mycket mer vill du ha? Hur många RAM-slots har du totalt/lediga? Vilken spänning ligger dina nuvarande på?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Tripple channel, köp 3st eller 6st minnen. Eller 3st 2-pack eller varför inte ett 3-pack om du hittar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2008

Men kan aldrig få för mycket ram i sin dator

Men 16gb oberoende av märke med en frekvens på 1600mhz är väll att höja en tumme upp för. Jag kör 4 stickor från Corsair lowprofile och de fungerar ypperligt bra.
Mer än 16gb så ber du bara om mer epenis. 3x4gb 1600mhz är inte fy skam heller.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Aug 2008

Är mest för spel, planetside 2 har börjat dragit mycket ram efter de senaste uppdateringarna. Belastningen på ram minnena går upp i 96% efter en timme och sen krashar spelet om jag inte trycker av det och startar om det igen.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Thunde:

Är mest för spel, planetside 2 har börjat dragit mycket ram efter de senaste uppdateringarna. Belastningen på ram minnena går upp i 96% efter en timme och sen krashar spelet om jag inte trycker av det och startar om det igen.

Drar det mer och mer allteftersom du spelar är det antagligen en bugg i spelet en s.k minnesläcka. Har du kollat på deras forum om så är fallet?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Aug 2008

Ja, de säger att ps2 förut har haft minnes läckor, men jag har aldrig råkat ut för dem förut. Var de med 8gb minne som också fick 100% belastning och krash.