Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Skärmarna skiftar

Hej hej!
Har haft min dator i snart 2 år utan några problem, haft min primära skärm för spel och en sekundär där jag surfar under tiden, sen har jag haft en tv kopplad som 3e skärm och allt har funkat fint!
Nu köpte jag en ny ssd och satte i o passade på att blåsa datorn helt o hållet, allt funkade skitfint, tills jag kopplade i alla 3 skärmar på samma gång!
Vad som hände va att datorn startade upp på den primära skärmen, sen när det va dags för skrivbordet att komma fram så slocknade den primära och den sekundära gick igång istället och tog över, om det spelar någon roll som helst så fungerar tvn som den ska och får bild hela tiden osv (hdmi kabel).
Mina 2 datorskärmar går med dvi sladdar, det är den skärm som sitter i det första jacket i graikkortet (msi gtx 680 lightning) som börjar starta upp och tas sen över av det andra dvi utaget som sitter under.
Ingenting alls har blivit utbytt, det funkade igår perfekt med alla 3 skärmar igång och nu får jag tydligen bara titta på 2

Någon som har en aning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jan 2011

Kan det vara såhär enkelt kanske?

edit : installerat drivrutiner?

CPU : 6700K @ 4,7GHz GPU : Titan X (Pascal) RAM : 16GB 3600MHz 15-15-15-35 SSD : Samsung 950 PRO 512GB NVME Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: QNIX Q2710 1440p@60Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Boozfob:

Kan det vara såhär enkelt kanske?
http://gyazo.com/8e9010c7764cfb2c33a3faa2c0266f88.png

edit : installerat drivrutiner?

Ja drivrutinerna är där och när jag går in på skärmalternativ så finns endast den aktiva skärmen plus tvn där, skärmen som va igång under uppstart är helt bortblåst när den väl slocknat

Skickades från m.sweclockers.com