Dator vill inte visa bild efter inkoppling av "Wi-FI GO"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

Dator vill inte visa bild efter inkoppling av "Wi-FI GO"

Hej,

Jag har precis flyttat till en ny lägenhet och för att vara lite smidig tänkte jag testa att använda WI-FI GO som följde med mitt moderkort när jag köpte det, för att slippa dra ethernet-kabel genom hela lägenheten.

Datorn gick felfritt under lite spelande. När jag sedan stängde av spelet för att koppa i WI-FI GO på baksidan av datorn så blev skärmen svart. Något som förbryllade mig var dock att lampan på skärmen blinkade som den gör när den gått i viloläge och inte indikerade på att den inte fick någon signal.

När jag sedan försökte starta om datorn på knappen så gick den inte stänga av först, utan den hängde sig i cirka en halvminut. Väl igång igen så var situationen lika dan (hängde sig). Jag testade att koppla bort WI-FI GO, men problemet kvarstod (även efter omstart).

Sedan pillade jag bort batterit från moderkortet, men samma problem fortfarande. Jag testade hdmi-anslutningen som finns på moderkortet i något halvdesperat försök men med samma utfall.

Eftersom kabeln mellan datorn och skärmen är något kort så misstänkte jag att i och med att jag vred datorn för att komma åt baksidan så tog jag sönder kabeln, men denna teori skrotades när skärmen/ kabeln fungerade fint kopplat till mitt PS3.

Är det någon som har en susning om vad problemet kan vara och sitter på en eventuell lösning till detta?

Kan jag ha skadat anslutningen på grafikkortet i vridningen? Det verkar långsökt i och med att datorn låste sig, men har själv inte en aning om vad det är som spökar. Ber till gudarna att det inte är något allvarligt och främst då inte med mitt kära grafikkort.

Moderkort: ASUS Z87-PRO ATX
Grafikkort: ASUS GeForce GTX 780 3GB DC2

Tacksam för svar

// ffeellaann

Asus pb287q / Fractal Design Define R4 / be quiet! Pure Power L8,730W / ASUS Z87-PRO ATX / Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell) / Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP / ASUS GeForce GTX 780 3GB DC2 / Kingston SSD V300 120GB / WD Intern Hårddisk Caviar Black 1TB / ASUS DVD±RW DRW-24B5ST SATA