Det gick inte att visa en eller flera ActiveX-kontroller bla bla

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Nov 2002

Det gick inte att visa en eller flera ActiveX-kontroller bla bla

Jag har börjat få en konstig ruta vid varje start av Windows 7 och det står följande:
" Det gick inte att visa en eller flera ActiveX-kontroller eftersom: 1) Dina aktuella säkerhetsinställningar gör att det inte går att köra ActiveX-kontroller på den här sidan, eller 2) Du har blockerat en utgivare för en av kontrollerna. Detta kan leda till att sidan kanske inte visas på rätt sätt."

Jag klickar ok på rutan till höger och den försvinner till nästa gång jag startar windows. Vad har hänt och hur får jag bort denna irriterande ruta?

Fear

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av Fear:

Jag har börjat få en konstig ruta vid varje start av Windows 7 och det står följande:
" Det gick inte att visa en eller flera ActiveX-kontroller eftersom: 1) Dina aktuella säkerhetsinställningar gör att det inte går att köra ActiveX-kontroller på den här sidan, eller 2) Du har blockerat en utgivare för en av kontrollerna. Detta kan leda till att sidan kanske inte visas på rätt sätt."

Jag klickar ok på rutan till höger och den försvinner till nästa gång jag startar windows. Vad har hänt och hur får jag bort denna irriterande ruta?

Har ingen lösning bara exakt samma problem.
Fast jag har Win 8.1
WTF

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz PNY GTX 980 Ti XLR8 6 Gb
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
120 Gb Agility III 1 TB WD Caviar Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Samma problem här.. fast win 7

Verkar vara något med webbläsaren? Använder firefox..

Edit:

******LÖSNING*******
Problemet är qTorrents nyaste version 3.3.2

Ändra denna inställning så ska det funka!

qTorrent... Inställningar --> Avancerat --> Offers.left_rail_offer_enabled (Set to False)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Nov 2002

Jag använder IE men kan det vara nåt med programmet Utorrent om ni har det på datorn för det verkar som det där problemet uppkom då med den senaste uppdateringen till ny version.

Fear

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindome
Registrerad
Aug 2005

Samma här fast i Win 7 Ultimate x64. Dyker upp då och då utan att jag gör något speciellt, och jag använder Chrome, har IE installerat med inte Firefox.

Det var ett tag sedan jag uppdaterade min Utorrent och det var först häromdagen som jag fick det här meddelandet och Utorrent uppdaterar väl inte automatiskt?

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jordåsen
Registrerad
Dec 2001

Samma problem här med 8.1.

Speldator:Asus Z170 PRO Gaming, 16GB DDR4, Intel i7 6700k ,ASUS Strix Gaming OC Nvidia GeForce GTX 1070 8GB ,Intel SSD 520 240GB,Intel SSD 320 120GB,Samsung Mekansisk 750GB, Win 8.1 Pro
HTPC: Asrock FM2A85X-ITX, 4GB DDR , AMD A6 5400K, ASUS BC-12B1ST Blu-Ray, Samsung 840 PRO SSD 120GB, 3TB HDD samt en 750Gb HDD Win 8.1 pro
TVspel: Nintendo 8-bit, Nintendo Gamecube, Nintendo 64, Nintendo Wii TV: Panasonic Viera TX-P50VT60Y

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund/Halmstad
Registrerad
Mar 2011

Samma problem här, har chrome som webbläsare sitter på windows 7 x64 home premium.

"The voice of insanity and reason"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

Hade samma problem själv för några veckor sedan (Windows 8.1) avinstallerade uTorrent 3.3.2 och körde in uTorrent 3.3.1 istället. Problemet löst.

Glöm inte slå av automatiska uppdateringar efteråt.

Gigabyte G1.Sniper Z87 - Intel Core i7 4770K - MSi GTX 780 Ti Twin Frozr - Corsair Vengeance Pro 16GB
MSi Z97 Gaming 3 - Intel Core i5 4670k - MSi GTX 750 Ti - Cruical BallistiX 16GB
Desktop Win 8.1 Pro 64-Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av ander01se:

Hade samma problem själv för några veckor sedan (Windows 8.1) avinstallerade uTorrent 3.3.2 och körde in uTorrent 3.3.1 istället. Problemet löst.

Det har definitivt med utorrent att göra, därför provade jag denna metod och det funkade. Tackar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Nov 2002

Aha okej då skall jag testa det också, kanon det.... Lite irriterande ruta det där

Fear

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av ander01se:

Skrivet av ohnoyo:

Det har definitivt med utorrent att göra, därför provade jag denna metod och det funkade. Tackar.

Skrivet av Fear:

Aha okej då skall jag testa det också, kanon det.... Lite irriterande ruta det där

TACK!!!

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz PNY GTX 980 Ti XLR8 6 Gb
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
120 Gb Agility III 1 TB WD Caviar Black

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

******'LÖSNING*******

qTorrent... Inställningar --> Avancerat --> Offers.left_rail_offer_enabled (Set to False)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011

Oh trevligt, här tänkte man starta en tråd om det

Dator: i7 6700K @ 4.2 GHz, EVGA GTX 980 Ti 6GB | Rog SWIFT PQ279Q
Laptop: MacBook Pro Retina 13,3 inch, 2015.
Konsol: Playstation 4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Dalarna
Registrerad
Nov 2002
Skrivet av Hitrax:

******'LÖSNING*******

Aha okej men tusan jaja jag hann avinstallera 3.3.2 och installera 3.3.1 istället och det funkade också nu slapp jag den hemska rutan. Tack i alla fall för alla tipsen....

Fear

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Pyongyang
Registrerad
Mar 2010

Detta hjälper inte för mig. Kommer väldigt ofta dessutom.

CPU: Intel i7 4770K || KYLARE: Corsair H100i || MOBO: Asus Z87-PRO || GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X || RAM: Kingston HyperX 32GB 2400MHZ Savage XMP || PSU: Corsair 850W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Hitrax:

Samma problem här.. fast win 7

Verkar vara något med webbläsaren? Använder firefox..

Edit:

******LÖSNING*******
Problemet är qTorrents nyaste version 3.3.2

Ändra denna inställning så ska det funka!

Tack, verkar funka i µtorrent också, har irriterat mig på rutan som poppar upp varje gång jag plockar fram det fönstret...

Corsair Vengeance LPX 2x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)