Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swe Falun
Registrerad
Apr 2006

nvidia geforce 315m

Hej
Har en Samsung RV511 bärbar dator som har funkat bra i ett år, men sen började jag få ett meddelande någon gång ibland (grafikdrivrutinen
slutade svara och har återställts) men det har inte vart nå mer med det (hade de senaste uppdateringarna för grafikkortsdrivisarna) tills
för en vecka sedan, då kom det allt oftare tills bilden frös, kunde inte göra någonting förutom att starta om datorn, men då fick jag
blå skärm vid uppstart.

Avinstallerade drivrutinerna till grafikkortet nvidia geforce 315m och startade om datorn då startade den upp normalt och allt funkade förutom
att bilden var lite grynig.
Har testat att installera andra drivrutiner men de kan inte hitta grafikkortet.
Vad kan va fel så fort windows uppdaterar grafikkortet automatiskt så får jag blå skärm vid uppstart.

Vet inte om jag skulle skrivit detta i tråden för bärbara datorer?

/
Maczi

Maczi

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av Maczi:

Hej
Har en Samsung RV511 bärbar dator som har funkat bra i ett år, men sen började jag få ett meddelande någon gång ibland (grafikdrivrutinen
slutade svara och har återställts) men det har inte vart nå mer med det (hade de senaste uppdateringarna för grafikkortsdrivisarna) tills
för en vecka sedan, då kom det allt oftare tills bilden frös, kunde inte göra någonting förutom att starta om datorn, men då fick jag
blå skärm vid uppstart.

Avinstallerade drivrutinerna till grafikkortet nvidia geforce 315m och startade om datorn då startade den upp normalt och allt funkade förutom
att bilden var lite grynig.
Har testat att installera andra drivrutiner men de kan inte hitta grafikkortet.
Vad kan va fel så fort windows uppdaterar grafikkortet automatiskt så får jag blå skärm vid uppstart.

Vet inte om jag skulle skrivit detta i tråden för bärbara datorer?

/
Maczi

Har du någon form av växlingsbar grafik eller optimus? Kan vara så att du måste köra med orginal-drivrutinerna för att det ska fungera. De borde finnas på samsungs produktsida för din dator.

Skickades från m.sweclockers.com

Laptop: ASUS UL30VT CPU: Intel SU7300@1,9 GHz (stock 1,3 fabriksklockad till 1,7) GPU 1: Nvidia GeForce G210m @ 750/850 (stock 606/790) GPU 2:Intel GMA X4500MHD (växlingsbar grafik) RAM: 4 GB SSD: Crucial M4 128 GB OS: Windows 8.1 PRO N med fungerande växlingsbar grafik
Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbaka

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Swe Falun
Registrerad
Apr 2006

Vad är växlingsbar grafik eller optimus?
Testade ialla fall samsungs drivrutiner men blir samma sak
Antar att grafikkortet är helt eller? Annas skulle jag väll ha haft problem även när jag inte har nå drivrutiner installerade.

Maczi