Windows Produkt-nyckel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2011

Windows Produkt-nyckel

Hej, tänkte ominstallera mitt OS idag och då jag kollade runt lite så att jag hade min produktnyckel osv så upptäckte jag att när jag går in i Kontrollpanelen och vidare till System så är inte produktnyckeln vid Windows-aktivering densamma som den jag använde när jag installerade OSet för ~ tre år sedan.

Jag byggde ihop datorn själv, delarna köpte jag i ett paketerbjudande från komplett och jag fick med OEM version av Windows. Nu undrar jag varför datorn inte visar samma produktnyckel i Systeminformation som den jag har på mitt Windows fodral.

Tack på förhand.

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Feb 2006

Produktnyckeln visas inte under systeminformation..

Raid is not backup

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2009
Skrivet av Ytabil:

Hej, tänkte ominstallera mitt OS idag och då jag kollade runt lite så att jag hade min produktnyckel osv så upptäckte jag att när jag går in i Kontrollpanelen och vidare till System så är inte produktnyckeln vid Windows-aktivering densamma som den jag använde när jag installerade OSet för ~ tre år sedan.

Jag byggde ihop datorn själv, delarna köpte jag i ett paketerbjudande från komplett och jag fick med OEM version av Windows. Nu undrar jag varför datorn inte visar samma produktnyckel i Systeminformation som den jag har på mitt Windows fodral.

Tack på förhand.

Den visas inte där eftersom annars hade vilken jeppe som helst som har fysisk tillgång till din dator sno din nyckel. Din riktiga nyckel är den som står på fodralet.

7900x @ 4,7ghz - 1080ti @ 2100

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2011

Ok, tackar

Notebook: Macbook Pro 15'' Mid 2015 AMD M370X
För svar, citera relevant inlägg.