Hjälp gärna med val av ny komponent

Permalänk

Hjälp gärna med val av ny komponent

Hej!

Blev precis sugen på att börja spela igen! Vill spela CS:go, BF4 och Dota2 men jag CS:GO laggar som in i bara den och dota2 flyter väl på HELT ok. BF4 har jag inte ens testat..heh.
Jag har därför bestämt mig för att inhandla någon ny del till min kära dator. Antar att grafikkortet är det som är viktigast och mitt graffekort är väl inte det bästa (?) så det blir troligtvis ett GTX660/6670, som jag hört ska vara rätt okej för gaming. Men vad tror ni om min dator? vad måste jag egentligen uppgradera? Räcker det kanske med ett grafikkort och en "överklocking" eller vad det nu heter till processorn?

Tråden blev längre än jag hade hoppats på...ingen direkt spetskompetens, hehe.

Sittter på;

Processor:
AMD Phenom II X4 965 3.4 GHz (4 kärnor)

Internminne:
6Gb RAM

Grafikkort:
AMD Radeon HD 6770 1024Mb

Hårddisk:
En Intel SSD flashdisk på 80 Gd
En vanlig hårddisk på 160 Gb

CD/DVD:
DVD-RW enhet

Kabinett:
Cooler Master

Moderkort:
ASUS M4N68T

Ha en fortsatt trevlig morgon gott folk

//milton

Permalänk
Medlem

Mer ram minne. Nytt graffekort. och klocka hade jag gjort

Visa signatur

Moderkort: MSI Z77 M-Power MS-7751, Processor: Intel i7 3770K 4,2Ghz Grafikkort: ASUS GTX780ti SLI, RAM: Corsair Vengeance 8x2-16GB 1600Mhz , Hårdisk 1: SSD- 240GB Intel 335 Reseller 2.5, Hårdisk 2: 500gb Sata/Ide Samsung, Kylning: Corsair Hydro H80i, Chassi: Corsair Obsidian 550D, Nätagg: Modulärt Be-Quiet Dark Power Pro 750W GOLD, Skärm: Samsung 27" S27A950D LED 120Hz. Chassi fläktar:Corsair Air series SP120 Quiet edition.