Hjälp mig göra mitt jobba enklare! (Ghosting, Ghostteknik)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2012

Hjälp mig göra mitt jobba enklare! (Ghosting, Ghostteknik)

Hej!
Jobbar som tekniker på ett på företag som hyr ut IT-lokaler.
Vi har olika företag som hyr av oss och har olika behov av vad som är installerat på datorerna.
Jag avänder mig av Norton Ghost. En sak jag börjar bli trött på är att jag måste ha en ghost image för varje datormodell.
Någon själ som har en lösning på att göra en ghost image kompatibel med vilken datormodell som helst?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2003

Mig veterligen funkar inte detta då olika datormodeller innehåller olika hårvaror. Borde bli ungefär samma resultat som att koppla in en hårddisk med t ex en windowsinstallation i en annan dator (med annan hårdvara) och försöka boota ifrån denna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Darthvidur:

Hej!
Jobbar som tekniker på ett på företag som hyr ut IT-lokaler.
Vi har olika företag som hyr av oss och har olika behov av vad som är installerat på datorerna.
Jag avänder mig av Norton Ghost. En sak jag börjar bli trött på är att jag måste ha en ghost image för varje datormodell.
Någon själ som har en lösning på att göra en ghost image kompatibel med vilken datormodell som helst?

gör en ghost med program inlagt men drivers endast i mappar, du ghostar datorn du vill ha saker på och installerar rätt drivers och alla program ni brukar ha finns redan på skrivbordet