Gigabyte G1 Sniper Z87, har detta inbyggt nätverkkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Gigabyte G1 Sniper Z87, har detta inbyggt nätverkkort?

Tjena har precis köpt en ny dator och jag har lite problem. Jo på sidan jag köpte står det att datorn ska innehålla ett nätverkskort såhär "1000/Mbit Gigabit LAN" men får inte upp något nätverkkort i enhetshanteraren, sedan undrar jag om detta är ett inbyggt i mitt moder kort då "Gigabyte G1 Sniper Z87" hittar inte kortet på datorn och börjar bli orolig att dem har glömt nätverkkortet. Tack i förhand!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sthlm
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Willerg:

Tjena har precis köpt en ny dator och jag har lite problem. Jo på sidan jag köpte står det att datorn ska innehålla ett nätverkskort såhär "1000/Mbit Gigabit LAN" men får inte upp något nätverkkort i enhetshanteraren, sedan undrar jag om detta är ett inbyggt i mitt moder kort då "Gigabyte G1 Sniper Z87" hittar inte kortet på datorn och börjar bli orolig att dem har glömt nätverkkortet. Tack i förhand!

titta på baksidan av datorn?

.....ja den har inbyggd nätverkskort.

Citera för svar.
i7-4790K, Asus Hero VII, 16GB HyperX 2400mhz, 780 GTX ref, 250GB 840 Evo, 2*1TB Black, LG 29EA93
i3-4160, Asus H81l-Deluxe, 8GB DDR3 1600mhz, 60GB SSD, 3*3TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Alla moderkort har inbyggda idag skulle jag säga, tror du behöver installera drivrutnerna bara så ska det funka.

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Det kortet har ett inbyggt Killer E2200.

|MSI X99 Gaming 9| I7 5820 @ 4,6| 16GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| CF Asus Fury Strix | Samsung 950 Pro 256gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Carbide Air 540| Sennheiser game Zero| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Asus MG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

hittar inte nätverkkortet på datorn, ska jag ladda ner drivrutinerna på ett usb och sedan lägga över dem till datorn? eller detta är kasst? för jag hittar inte nätverkkortet och kan då inte uppdatera drivrutinerna-

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Willerg:

hittar inte nätverkkortet på datorn, ska jag ladda ner drivrutinerna på ett usb och sedan lägga över dem till datorn? eller detta är kasst? för jag hittar inte nätverkkortet och kan då inte uppdatera drivrutinerna-

Du måste installera drivrutinen från dvdn alt lägga den på ett usb och köra för det kan inte köras utan drivrutin.

|MSI X99 Gaming 9| I7 5820 @ 4,6| 16GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| CF Asus Fury Strix | Samsung 950 Pro 256gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Carbide Air 540| Sennheiser game Zero| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Asus MG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jan 2010
Skrivet av Willerg:

Har du kört skivan som kommer med moderkortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

har kollat på skivan och jag har installerat allt som går förutom "direct X9" som inte verkar gå
och hittar fortfarande inte nätverkkortet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Jag hade samma problem med mitt G1 Sniper M5. Nätverkskortet finns inte som nativestöd hos Windows. Ladda ner drivrutinen från Gigabytes hemsida och installera den via usb eller liknande så kommer det nog fungera (löste mitt problem på detta sätt).