Gigabyte G1 Sniper Z87, har detta inbyggt nätverkkort?

Permalänk
Medlem

Gigabyte G1 Sniper Z87, har detta inbyggt nätverkkort?

Tjena har precis köpt en ny dator och jag har lite problem. Jo på sidan jag köpte står det att datorn ska innehålla ett nätverkskort såhär "1000/Mbit Gigabit LAN" men får inte upp något nätverkkort i enhetshanteraren, sedan undrar jag om detta är ett inbyggt i mitt moder kort då "Gigabyte G1 Sniper Z87" hittar inte kortet på datorn och börjar bli orolig att dem har glömt nätverkkortet. Tack i förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willerg:

Tjena har precis köpt en ny dator och jag har lite problem. Jo på sidan jag köpte står det att datorn ska innehålla ett nätverkskort såhär "1000/Mbit Gigabit LAN" men får inte upp något nätverkkort i enhetshanteraren, sedan undrar jag om detta är ett inbyggt i mitt moder kort då "Gigabyte G1 Sniper Z87" hittar inte kortet på datorn och börjar bli orolig att dem har glömt nätverkkortet. Tack i förhand!

titta på baksidan av datorn?

.....ja den har inbyggd nätverkskort.

Permalänk
Medlem

Alla moderkort har inbyggda idag skulle jag säga, tror du behöver installera drivrutnerna bara så ska det funka.

Visa signatur

Dator Chassi: CM Storm TrooperNätagg: XFX 850W Pro SeriesRAM: 16 GB DDR4 Lagring: 12TB Mekaniska diskar
SSD: Crucial BX100 256GB Grafikkort: EVGA GTX 980Ti SLI Processor: Intel Core i7-5820K
Processorkylning: Corsair H80i Moderkort: Gigabyte GA-X99-GAMING 5

Permalänk
Medlem

Det kortet har ett inbyggt Killer E2200.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

hittar inte nätverkkortet på datorn, ska jag ladda ner drivrutinerna på ett usb och sedan lägga över dem till datorn? eller detta är kasst? för jag hittar inte nätverkkortet och kan då inte uppdatera drivrutinerna-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willerg:

hittar inte nätverkkortet på datorn, ska jag ladda ner drivrutinerna på ett usb och sedan lägga över dem till datorn? eller detta är kasst? för jag hittar inte nätverkkortet och kan då inte uppdatera drivrutinerna-

Du måste installera drivrutinen från dvdn alt lägga den på ett usb och köra för det kan inte köras utan drivrutin.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willerg:

hittar inte nätverkkortet på datorn, ska jag ladda ner drivrutinerna på ett usb och sedan lägga över dem till datorn? eller detta är kasst? för jag hittar inte nätverkkortet och kan då inte uppdatera drivrutinerna-

Har du kört skivan som kommer med moderkortet?

Permalänk
Medlem

har kollat på skivan och jag har installerat allt som går förutom "direct X9" som inte verkar gå
och hittar fortfarande inte nätverkkortet.

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem med mitt G1 Sniper M5. Nätverkskortet finns inte som nativestöd hos Windows. Ladda ner drivrutinen från Gigabytes hemsida och installera den via usb eller liknande så kommer det nog fungera (löste mitt problem på detta sätt).