Seg dator när man är ansluten till nätverket

Permalänk
Medlem

Seg dator när man är ansluten till nätverket

Hej, hoppas jag placerade tråden rätt nu men jag har stött på ett väldigt skumt problem när jag skulle hjälpa en kompis med datorn.
Det är så att den var väldigt seg så jag ominstallerade windows 7 och den blev snabb igen, dock dröjde det inte särskilt länge innan den blev seg igen.
Allt jag gjorde innan den blev seg var att installera alla drivrutiner. Så jag fick för mig att testa inaktivera nätverksanslutningen bara för att, och se på fan, den blev blixtsnabb igen.

Det som är segt är alltså allting, händer inte mycket när man installerar valfritt program, tar evigheter om ens det.
Vad kan nu vara orsaken av ett sådant här problem, någon som känner igen sig?

Kan meddela att andra datorer i nätverket flyter på fint.
Datorn har varit snabb förut, men började för nån vecka sedan tror jag.
Har inte datorn här så vet inte vad det är för komponenter mer än att det är ett moderkort från MSI.

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem

Prova avinstallera drivrutinen för nätverkskortet igen och kör med inbyggda från Windows.
Fungerar det bättre då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zakire:

Prova avinstallera drivrutinen för nätverkskortet igen och kör med inbyggda från Windows.
Fungerar det bättre då?

Jag installerade den för att det inte fungerade utan så tror inte jag kan göra det tyvärr.
Känns ju som att det är nåt fel på det inbyggda nätverkskortet så ska se om jag kan rota fram nåt annat och testa med.

Visa signatur

MSI Z270I :: Intel Core i5 7600K :: Corsair Vengeance LP 16GB :: Samsung 960 EVO (m.2) :: MSI GeForce 1070 OC
Inet fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azpire:

Jag installerade den för att det inte fungerade utan så tror inte jag kan göra det tyvärr.
Känns ju som att det är nåt fel på det inbyggda nätverkskortet så ska se om jag kan rota fram nåt annat och testa med.

Ja, fungerar det inte utan drivare verkar det vara något som är kaputski. Inte alltid Windows har inbyggda drivare till alls, men finns väl till 99% av dagens inbyggda NIC.