Vilket program för att fånga upp direktlänk till fil?

Permalänk

Vilket program för att fånga upp direktlänk till fil?

Det är så att jag är intresserad av att veta hur man möjligen kan få tag i direktlänk till en fil man tankar.

Mitt exempel är om i Origin kan snappa upp vart filen tankas ifrån och kopiera den länken på något sätt och t.ex använda Flashget för att tanka den vid sidan om liksom?

Origin är slött att tanka ner spel ifrån..

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio

Permalänk
Medlem

Min gissning är att även om du skulle ha länken får du inte behörighet att läsa filen/filerna.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av demon_speed:

Det är så att jag är intresserad av att veta hur man möjligen kan få tag i direktlänk till en fil man tankar.

Mitt exempel är om i Origin kan snappa upp vart filen tankas ifrån och kopiera den länken på något sätt och t.ex använda Flashget för att tanka den vid sidan om liksom?

Origin är slött att tanka ner spel ifrån..

http://i.imgur.com/gp44qfR.png

Testa annars detta "tweaket", funkade för mig i alla fall!

*Start Origin in R&D mode*
Exit Origin
Create a new empty document on your desktop
Enter the following in the file:
[connection]
EnvironmentName=production

[Feature]
CdnOverride=akamai

Save the file as EACore.ini
Now start Origin. Upon start you will be asked if you want to import the file you just created on your desktop. Press Yes. This will overwrite your old config-file.
Information The EACore.ini file is deleted from your desktop as soon as you import it. If you ever want to leave R&D mode you need to go to the location where Origin is installed and delete the EACore.ini file found there.
Information It has been reported that having Origin in R&D-mode will increase your download speed.

http://pcgamingwiki.com/wiki/Origin

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk

Origin är typ det absolut snabbaste och ladda ner från för mig o_O

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Skrivet av Gwaniiz:

Testa annars detta "tweaket", funkade för mig i alla fall!

*Start Origin in R&D mode*
Exit Origin
Create a new empty document on your desktop
Enter the following in the file:
[connection]
EnvironmentName=production

[Feature]
CdnOverride=akamai

Save the file as EACore.ini
Now start Origin. Upon start you will be asked if you want to import the file you just created on your desktop. Press Yes. This will overwrite your old config-file.
Information The EACore.ini file is deleted from your desktop as soon as you import it. If you ever want to leave R&D mode you need to go to the location where Origin is installed and delete the EACore.ini file found there.
Information It has been reported that having Origin in R&D-mode will increase your download speed.

http://pcgamingwiki.com/wiki/Origin

Ja just det ja, den tweaken har jag hört talas om innan för ett bra tag sen men jag har totalt glömt bort den. Inte så ofta man tankar något ifrån Origin ändå så.. Nu är Titanfall iaf installerat och klart :), så nästa gång jag tankar en fet fil så ska jag testa tweaken!

Visa signatur

ASRock 990FX Extreme9, AMD FX-Series FX-8350 4.0GHz, Kingston HyperX Fury Black DDR3 PC15000/1866MHz CL10 2x8GB, Corsair TX750 750W| Asus Radeon R7 360 OC HDMI DP 2xDVI 2GB| LG BH10LS30| BenQ M2700HD| Samsung HD204UI 32MB 2TB| Western Digital Caviar Black WD1002FAEX 64MB 1TB| Seagate Barracuda ST3000DM001 64MB 3TB| Seagate ST3320833AS 320GB| OCZ Agility2 40GB| Yamaha RX-V365| Corsair Vengeance K90| Steelseries Rival| Bitfenix Colossus| Zalman CNPS9700 LED| Adata USB DashDrive Classic C008 16GB| LG G4 H815 9.0 Havoc-OS 2.9| Linksys WRT1900ACS V2| Ubiquiti Networks EdgeRouter X| Google Chromecast 2nd Gen, 3rd Gen & Audio