Permalänk

Asus Setup .ini popup vid uppstart

Hej.

Installerade om datorn här om dagen, och uppdaterade moderkortet lite.
De saker jag uppdaterade var.
*Ljudkort
*Nätverkskort
*Chipset
- -
Antar att de här popup rutorna har med chipset uppdateringen att göra?

AsusSetup.ini och Can't find AsusSetup.ini

Dom här 2 rutorna är det som kommer upp.
http://forumbilder.se/DBTC0/iniddd.jpg

Hur får jag bort dom ?

// Lazerbeam !

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB

Permalänk

Fixat!

Lösning.

1) Öppna Schemaläggaren (win 7)
2) Under rubriken: Aktiva aktiviteter, så finns det en rad olika startup aktiviteter.

I mitt fall skulle jag leta efter en aktivitet med namn: i-setup, dubbelklicka på aktiviteten, och en ny ruta kommer fram högst upp.
I den nya rutan fanns det en del aktiviteter.
Nu klickar jag på i-setup som är boven i mitt fall, och sen bara tryck på "delete" på tangentbordet. Vippss så va den störande lilla rutan ur världen
- -
Detta funkar att göra om man har andra startup problem, eller rutor som irriterande nog ska poppa upp när man startar datorn
-
-
Felet i detta fall var att när jag installerade drivrutiner på datorn, så blev man ombedd att starta om datorn för att kunna slutföra installationen.
När datorn sen startat om och man kommer in i Windows, så tror datorn att installationen ska vara klar?
Fast själva installationen i sig inte har börjat.
Installationen kom igång någon sekund efter att datorn känt av att någon drivrutin inte installerats korrekt, så själva installationen funkade och inget gick fel, utan felet är att Windows sökte efter fel snabbare en vad installationen han dra igång
Så vid varje uppstart så tror datorn fortfarande efter 100 omstarter att installationen av drivrutinerna inte är gjord, fast den i själva verket är installerad och klar. Och när installationen är klar så raderar datorn den temporära filen då den ej behövs längre. Men de fattar tydligen inte Windows ^^

Visa signatur

i5 9600K | Artic Freezer 33 | Asus z390 Prime | RX480 OC+8GB | Corsair 3200Mhz 2x8GB DDR4 | Corsair GS 600Watt | NZXT H510 | 500GB M.2 Samsung 970 | 250GB Samsung EVO SSD | WD HDD 500GB