Permalänk
Medlem

Jag har satt 192.168.1.6 i portforward för ssh server på port 22, men inte funkar det för mig

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av Luminous:

Jag har satt 192.168.1.6 i portforward för ssh server på port 22, men inte funkar det för mig

Vilken router?
I min router(dlink dir-655) var jag tvungen att ställa in NAT Endpoint filtering till Endpoint Independent.

Om du endast tittar på typ canyouseeme.org eller någon annan tjänst som tittar efter öppna portar så visas de endast som öppna om du kör något som lyssnar på den porten, typ ssh servern.

Permalänk

Finns det något sätt jag kan ta bort denna tråden eller ta bort min IP härifrån om jag inte vill att den ska finnas här så att alla kan se den?

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Whitesound:

Finns det något sätt jag kan ta bort denna tråden eller ta bort min IP härifrån om jag inte vill att den ska finnas här så att alla kan se den?

Redigera inläggen

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Redigera inläggen

Eftersom folk har quotat mina inlägg med ip så kommer ju det ej att fungera :/

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Super Mario? Ja det gör han

I want to die peacefully in my sleep like my grandfather, not screaming in terror like his passengers.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Whitesound:

Eftersom folk har quotat mina inlägg med ip så kommer ju det ej att fungera :/

Skickades från m.sweclockers.com

Anmäl och förklara vad du vill ha hjälp med och be en moderator att redigera inlägget i så fall.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av crille631:

Vilken router?
I min router(dlink dir-655) var jag tvungen att ställa in NAT Endpoint filtering till Endpoint Independent.

Om du endast tittar på typ canyouseeme.org eller någon annan tjänst som tittar efter öppna portar så visas de endast som öppna om du kör något som lyssnar på den porten, typ ssh servern.

Jag har en ZyXEL P-320W som förmodligen är en sån där standard telia router. Jag undrar vad jag missat. Jag har Bahnhof, men jag tror att ip:n är publik och att jag inte har fått en NAT:address.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Skrivet av Luminous:

Jag har en ZyXEL P-320W som förmodligen är en sån där standard telia router. Jag undrar vad jag missat. Jag har Bahnhof, men jag tror att ip:n är publik och att jag inte har fått en NAT:address.

Vilken WAN/Extern IP står det i routern?

Skrivet av madtop:

Den ligger möjligen inte i spannet 100.64.0.0 - 100.127.255.255?
Isf sitter du bakom bahnhofs NAT.

Citat:

NetRange: 100.64.0.0 - 100.127.255.255
CIDR: 100.64.0.0/10
OriginAS:
NetName: SHARED-ADDRESS-SPACE-RFCTBD-IANA-RESERVED
NetHandle: NET-100-64-0-0-1
Parent: NET-100-0-0-0-0
NetType: IANA Special Use
RegDate: 2012-03-13
Updated: 2012-04-23
Ref: http://whois.arin.net/rest/net/NET-100-64-0-0-1