Asus Z87-A Cpu_led och DRAM_Led blinkar

Permalänk
Medlem

Asus Z87-A Cpu_led och DRAM_Led blinkar

Hej,
Har precis satt i nytt moderkort samt processor i datorn ASUS Z87-A + Intel Core i5-4670K.
När jag sätter igång burken så går alla fläktar igång och allt låter som det ska, DOCK ingen bild sen blinkar Cpu_led och DRAM_led på Moderkortet.
Har testat att använda en sticka i varje uttag men har ej gett resultat.. Memo OK funktionen har jag testat varje gång funkar ej heller.
Har tagit bort gpu kortet för att se om det beror på nätagget, men felet kvarstod. (ingen bild i det integrerade heller..)

Det enda jag kan tänka mig det är fel på är ram stickorna, har ej möjlighet att testa dom i någon annan dator men tycker det är konstigt att dom kan ha dött bara sådär..
kan tillägga att jag var extremt noga med att montera i cpu.

ASUS Z87-A
Intel Core i5-4670K
Asus Radeon HD7970-DC2-3GD5 3GB
Noctua nh-u12p
Corsair XMS3 Vengeance DDR3 PC15000/1866MHz CL9 2x4GB
Corsair VX 550W PSU
Corsair Force GT Series 2,5" SSD F120 120GB
OCZ 120GB Vertex 3 SATA 6Gb/s SSD

Vore väldigt tacksam om någon vet vad spöket gömmer sig..

Permalänk
Avstängd

Efter lite googlande så fick jag inte fram något solid svar, men verkar vara allt från att moderkortet är DOA till att inte 12v ATX kontakten anslutits korrekt. Enda konkreta tipset jag kan ge är riv ner hela bygget och bygg om. Får du fortfarande samma fel skulle jag göra en RMA till återförsäljaren du köpt delarna hos.

1. Är kylaren korrekt monterad d.v.s skyddsplasten på cpu-kylarens undersida är borttagen, klickat om de 4-bena på cpu-kylaren samt anslutit cpu-kylarens kontakt till rätt fläktanslutning?

2. Anslutit 12v ATX kontakten? se bild här nedan

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjRaven:

Efter lite googlande så fick jag inte fram något solid svar, men verkar vara allt från att moderkortet är DOA till att inte 12v ATX kontakten anslutits korrekt. Enda konkreta tipset jag kan ge är riv ner hela bygget och bygg om. Får du fortfarande samma fel skulle jag göra en RMA till återförsäljaren du köpt delarna hos.

1. Är kylaren korrekt monterad d.v.s skyddsplasten på cpu-kylarens undersida är borttagen, klickat om de 4-bena på cpu-kylaren samt anslutit cpu-kylarens kontakt till rätt fläktanslutning?

2. Anslutit 12v ATX kontakten? se bild här nedan

http://www.inet.se/files/img/max/6909572_3.png

Jag ska ge det ett nytt försök när jag kommer hem igen, eventuellt koppla allt utanför lådan.
Ska även testa montera på Intel fläkten istället, kan vara noctuan som inte vill falla på plats.
Alla kablar sitter där dom ska, kanske är om någon kabel har gett upp..
Tack för svar

Permalänk

Har du kollat så du inte råkat böja några pins på moderkortet i "socket" när du satt in din nya cpu?
Har läst att ibland har det skett

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●