Permalänk
Medlem
Skrivet av mrbobbin:

Vad kul att min gamla tråd fortfarande lever! haha
ont, jo, måste ha dragit en tankevurpa när jag skrev! haha x)

Viktigpetterns förbannelse gjorde sig påmind, min hund har tydligen gått och blivit en månad äldre i förskott.

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 120GB Intel 530 | 2*500GB HDD | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Namn: Redcliffe's Dougal
Smeknamn: Dio
Ras: Whippet
Kön: Hane
Född: 17 maj 2020

Fotograf: Tina Hultman (https://evti.fotosidan.se/)

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3

Permalänk
Medlem

Lyfter den här tråden då jag tycker det behövs mer bilder på hundar att kolla på i dessa tider Ska såklart bidra lite själv också, och ber om ursäkt för ett bildtungt inlägg

Namn: Pingis (Kapplöpningsnamn: Latchico)
Ras: Greyhound
Ålder: 5
född: 2016

Pingis kom till oss i november 2020. Jag tror aldrig jag har blivit stannad på hundpromenader så ofta som nu. Folk undrar om det är en sån där greyhound, och tycker han är vacker. Bortsett från att han verkligen inte bryr sig alls om vilket väder det är och att han är duktig på att gå i trappor så är han verkligen exakt så som man läser att greyhound är. Riktig jäkla soffpotatis inomhus och snabb som blixten ute. Väldigt stark jaktinstinkt och släpper allt annat om han ser en katt. I övrigt Otroligt lätthanterad hund, snäll mot allt och alla. Skäller knappt. Tycker om närkontakt och att bli klappar, men tar inget direkt initiativ till det.

Namn: Rita (Kapplöpningsnamn: Tycoon Rita / Kiltrea Rita)
Ras: Greyhound
Ålder: 6
född: 2015

Rita är senaste tillskottet i familjen, hon kom till oss för bara en månad sedan så det är fortfarande nytt. Betydligt mer kontaktsökande än Pingis. Vill vara nära hela tiden och bli klappad. Vi hade förberett oss på att behöva dela av lägenheten när dom skulle introduceras, men det gick otroligt smärtfritt. Sov på samma säng redan första natten. Lite gruff för att sätta lite gränser, men sen har det varit smooth sailing.

Båda två är före detta kapplöpningshundar från Irland, adopterade via Hundar Utan Hem.

Situationen i den sista bilden var ungefär lika rolig som man kan tänka sig.

Avslutar med en mening jag inte trodde jag skulle säga i mitt liv, men.. ni kan följa mina hundar på instagram @pingisofthenorth

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Lyfter denna tråd igen då vi är på g att skaffa en hundvalp (Finsk lapphund) om några veckor.
Är i full fart med att anpassa hemmet och alla dess kablar för att bli mer valpvänligt.

Vad har ni för hundar?

Permalänk
Medlem

Det här är Hyde.
Hyde är en gammal pensionerad polishund, och lever numera ett bortskämt pensionärsliv hos mig.
Hon är extremt matglad (mycket fläskstövare i henne), och är dessutom världens sämsta jakthund.
Hon är hur snäll som helst med människor, tålmodig med bråkiga barn, och helt obrydd i det allra mesta. Dock är hon en extremt dominant och tjurskallig tik, så det tar ett tag för henne att värma upp mot andra hundar, särskilt tikar... När hon väl fått sätta dem på plats och visat att det är hon som bestämmer så går det bra att leka och härja med dem.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sidde:

Lyfter denna tråd igen då vi är på g att skaffa en hundvalp (Finsk lapphund) om några veckor.
Är i full fart med att anpassa hemmet och alla dess kablar för att bli mer valpvänligt.

Vad har ni för hundar?

Tidigare hade vi en liten, nåja en klump med en mankhöjd på 74cm och en vikt på närmare 60kg, blandrashanne vi fick avliva senvintern förra året när han drabbats av cancer.

Numera är vi dagvakter 3 dagar i veckan åt vår yngsta och hennes sambos lilla snart 1,5-åriga finska lapphund.

9 veckor gammal:

11 veckor gammal:

13 månader gammal:

Visa signatur

Asus C6H | R9-3900XT | 4x8GB G-Skill Ripjaws V 3600@3466 CL14 | Asus Radeon RX 580 8GB Strix Gaming OC | Asus Strix Raid DLX | Corsair Obsidian 750D AE

Permalänk
Medlem

Namn: Kira
Ras: Finsk Lapphund
Kön: Tik
Född: Juni 2023

Säkrat upp hemmet med riktig datasäkerhet.

Kira är lös hemma hos oss nu, eller när hon inte är i någon av hagarna av kompostgaller vi satt upp.

Permalänk
Medlem

Åh, jag hade glömt bort den här tråden. Kul!

Mina hundar - Dio, 3 år till vänster och Ulf, 2.5 år till höger. Whippets

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D • ASUS TUF Gaming B650-Plus • Noctua NH-D15
XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 • MSI Optix MAG271CQR • Dell UltraSharp U2515H
G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 • WD Black SN750 NVMe SSD 1 TB • Crucial P3 Plus NVMe SSD 1 TB
Phanteks P600S • ASUS TUF Gaming 850W Gold • Logitech Craft Keyboard • Logitech MX Master 3