Permalänk

Gtx 760 vs Gtx 770

Tja

Tänkte byta ut mitt 570 mot nått nytt.
De jag funderar på är 760 eller 770 men jag kan icke bestämma mig. 760 ligger ju en bra slant billigare än 770 men det känns ändå som att 770 ligger säkrare i utveckling. Är det värt att köra på ett 770 eller ska jag köpa ett 760 o sedan skaffa ett till o köra SLI om det blir för tung belastning?
Spelar mest WoW, CSGO, HoN o lite BF4.
Övrigt i datorn:
i5 2500k
12gb ram
550W nätagg

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PrinsCharmig:

Tja och bla bla bla

Bara så du vet så kan inte många spel dra nytta av SLI eller CF BF serien möjligt?
Jag hade kört för ett kort!

Permalänk
Medlem

Här kan du se vilka som är sli kompatibla.
http://www.geforce.com/games-applications

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

770 är lagom att spela bf4 på, nästa uppgradering för mig blir ett 780ti, när det väl ligger på rimliga pengar... kör på ett 770, jag är långt ifrån missnöjd för den pengen den kostar!

Permalänk
Medlem

Skillnaden mellan GTX760 och GTX770 är ca 20%, samtliga spel du kan köra med 770 kan du köra med 760 på samma inställningar i dom flesta fall, jag äger båda dessa kort samt 780, 2st GTX760 i sli tex Msis modell drar förbi 780 upp till 780ti så det är ett bra va, ett 760 klarar dom flesta spel på ultra i full hd upplösning, så vill du hålla i pengarna är 760 ett mycket bra val, överklockar du kortet så når du 770 nivån, vill du tjäna en slant kan du köpa dig ett beggat GTX680 som är ett 770 men med lägre mhz, skiljer ca 5%, dom går att köpa för runt 1500:- beggade.

Skrivet av anon186265:

Bara så du vet så kan inte många spel dra nytta av SLI eller CF BF serien möjligt?
Jag hade kört för ett kort!

Va! vart har du fått det ifrån, SLI /CF stöds i dom flesta spel och alla trippel A titlar, i regel är det väldigt smärtfritt, jag har ägt ett antal SLI/CF system sen det började och dom senste 5 åren har det fungerat väldigt bra, just nu sitter jag med 2st GTX580 i sli, 2st GTX760 i sli samt 2st GTX460 i sli, 2st Radeon 5870 i CF och samtliga fungerar utan problem, så du har helt fel.

Permalänk
Medlem

Har ett 760 och är väldigt nöjd. Just nu kostar asus bara 1990kr på inet

Permalänk
Medlem

Har också ett 760, MSI Gaming. Kör klockat 1241 core och 7000 Mhz på minnet.
Blir så nära 770 prestanda man kan komma

Permalänk

Så om jag förstår det rätt. Jag skulle kunna klocka ett 760 så den nästan har samma prestanda som ett 770?
Och det är ignen märkvärdig skillnad på prestandan mellan Asus kortet och MSI kortet? I stort sätt bara kylningen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrinsCharmig:

Så om jag förstår det rätt. Jag skulle kunna klocka ett 760 så den nästan har samma prestanda som ett 770?
Och det är ignen märkvärdig skillnad på prestandan mellan Asus kortet och MSI kortet? I stort sätt bara kylningen.

Alla kort klockar inte lika bra, och bara för att man kommer till samma frekvens på klocken betyder det inte att kortet blir lika snabbt.
Jag tycker ett 770 är värt det extra mot ett 760 i pengarna.
Skillnaden mellan Asus och Msi prestandamässigt är inte mycket, jag har alltid föredragit Asus men köpte ett Msi 770 för jag läste att asus kylaren låter mer om fläktarna behöver varva mycket för dom är mindre än på Msi kortet, om vi inte pratar referenskylare då.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk

hmm, får nog bli ett 760 då jag inte spelar mycket bf4 o de andra inte kräver så mycket.
Tack så mycket för all hjälp!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bulltazar:

Va! vart har du fått det ifrån, SLI /CF stöds i dom flesta spel och alla trippel A titlar, i regel är det väldigt smärtfritt, jag har ägt ett antal SLI/CF system sen det började och dom senste 5 åren har det fungerat väldigt bra, just nu sitter jag med 2st GTX580 i sli, 2st GTX760 i sli samt 2st GTX460 i sli, 2st Radeon 5870 i CF och samtliga fungerar utan problem, så du har helt fel.

Titta då hur mycket det ena kortet används när du spelar vissa spel så får du skapa dig din egna uppfattning om detta
Jag har läst mig till att singel kort är forfarande bättre i många fall. Men visst i BF serien kanske man kan utnyttja 2 kort och få 120-160fps! Men kanske i day of defeat soruce så fungerar bara ett kort för att spelet troligviss inte stödjer sli/cf. Du har bra kort. 580 och du kanske inte ha lagt märke till att din dator använder ett ibland?

*Och det är som du skriver "Dom flesta spelen." Jag skrev "många av alla spel stöder inte" så vi tyckte lika där direkt ^^

Skrivet av PrinsCharmig:

hmm, får nog bli ett 760 då jag inte spelar mycket bf4 o de andra inte kräver så mycket.
Tack så mycket för all hjälp!

Du kommer att bli nöjd!