Antec Nineteen Hundred

Permalänk
Melding Plague

Antec Nineteen Hundred

Med siktet inställt på Corsairs och Cooler Masters jättar ansluter Antec till striden om mastodontchassin. Nineteen Hundred tar plats i SweClockers testlabb med löften om expansionsmöjligheter i världsklass.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Fulltower chassi känns lite förlegat.
Själv kollar jag på Intel NUC.

Permalänk
Medlem

Daamn vilken Best!
Synd man inte har nått att kompensera för o inte riktigt har behov av storleken, annars hade det blivit köp direkt.

Permalänk
Medlem

22kg? WTF?

Permalänk
Avstängd

Damn vilken sågning
Bra recension i alla fall som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Fulltower chassi känns lite förlegat.
Själv kollar jag på Intel NUC.

Ska du ha grafikkorten liggandes på eller under NUC:en?

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk

Antec fanboy

Skrivet av Dallebull:

Daamn vilken Best!
Synd man inte har nått att kompensera för o inte riktigt har behov av storleken, annars hade det blivit köp direkt.

Hörde du inte den härliga sågningen av detta chassi av Jonas, kan säga att jag avstår om en så insatt person sågar den vid fotknölarna.

Permalänk
Medlem

Här satt man och bad om en chassi recension till helgen! Thank you Jonas!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Istället för extra nätdel kunde man satt in åtminstone 3 till hårddiskplatser längst ner.

Permalänk

VILKEN SÅGENING!!! gillar det !!!

Permalänk
Medlem

Jag blev irriterad på chassit redan från början, fläktfilter i fronten som inte går att rengöra utan att mecka med skruvar på insidan?
Sen fortsatte det.
Den primära nätaggsplatsen klarar inte av större nätagg och har dessutom dåliga kabeldragningsmöjligheter upp till moderkortet.
Dålig fläktkontroller.
2000 kronor!

Om man ska göra en filserver kanske detta inte är så dåligt, 12 HDD platser + 2 SSD är rätt bra. Dessutom med plats för 2 nätagg så att man kan ha redundans eller något.
Men just det, dammfiltret i fronten måste rengöras titt som tätt på ett väldigt jobbigt sätt. Nä, inte till det heller antar jag...

Permalänk
Medlem

Nog är det dags att Antec tar och anställer en ordentlig designer.

Visa signatur

5800X3D - RTX 3080 - LANCOOL 2 MESH

Permalänk
Medlem

Känner lite som dig Jonas, jag blir lite arg när jag ser det här. Verkligen inte genomtänkt av Antec.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

USB-port:

Dold text

USB-kontakt:

Dold text
Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnkelBlue:

Hörde du inte den härliga sågningen av detta chassi av Jonas, kan säga att jag avstår om en så insatt person sågar den vid fotknölarna.

Han får väl köpa chassit för det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Han får väl köpa chassit för det?

Alla får göra dumma köp om dom vill

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Första tanke snyggt, sen blev det bara sämre och sämre. Dåligt av Antec. Har själv aldrig varit ett fan av den här sortens chassin men jag gillar ändå att kika på recensionerna och se om det tillkommer någon innovation.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk

Helt hysteriskt stort. Resten är ganska meh.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3D kyld med en Arctic Freezer A35 | 32GB DDR4 | RTX 2070 Ventus | Corsair CX550M | Intel 660P 1TB + WDSN850 1TB | Asus TUF B550M-Plus Wifi | låda: Cooler Master NR400 | Skärm: Dell U2312HM + AOC Q3279VWFD8 | Ljud: Denon AVR-1513 Förstärkare | Cerwin Vega! VE-5M Frontar | Yamaha YST-SW012 Sub | Arturia Keylab essential 61 | Urbanista Berlin blåtandslurar som jag köpte på båten..

Permalänk
Medlem

Well, den var ju stor.

Permalänk
Medlem

p280 <3

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

Gillar att Jonas är konsekvent ärlig i sina recensioner. Detta chassi var verkligen inte genomtänkt.

Visa signatur

Save Scummer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Alla får göra dumma köp om dom vill

Precis.

Kolla bara på alla som köper CoD
Men min poäng var att han får väl köpa chassit vare sig Jonas, Gud eller fan och hans moster säger nått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OnkelBlue:

Hörde du inte den härliga sågningen av detta chassi av Jonas, kan säga att jag avstår om en så insatt person sågar den vid fotknölarna.

Sitter på jobbet och kan inte avnjuta Jonas härliga stämma.
Gick på utseendet, skall dock kika när jag kommer hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wazzbi:

Precis.

Kolla bara på alla som köper CoD
Men min poäng var att han får väl köpa chassit vare sig Jonas, Gud eller fan och hans moster säger nått.

Visst är det så, men det finns helt klart bättre chassin att köpa i denna prisklass. Men är det utseendet man är ute efter så

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Gör om gör rätt Antec

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Ja du..
När jag såg denna giganten så tänkte jag nu kommer Jonas att le av glädje och nöjdhet.
Corsair vet verkligen vad entusiast chassi innebär i fulltower.
750D som jag sitter på är totalt 4w3s0m3!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

4 saker.

1. Fult - min personliga åsikt.
2. Dåliga lösningar.
3. För mycket plast, perforeringen i toppen på plastbiten där ser ut att kväva luftflödet med åtminstone 50%.
4. Vem är det riktat till? Entusiasterna lär knappast köpa detta.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Snällaste recensionen av lådan hittills...

Visa signatur

Zenith Extreme Alpha | Threadripper 2950X | 3080 Ti TUF OC | 64GB DDR4 3200MHz | 970 EVO Plus 1TB | 3x Red Pro 10 TB @ raid0 | OLED42C2 + 2x U3014

Permalänk

Ser lite skabbigt ut

Permalänk
Medlem

Man skulle väl kunna ha två stora raddar i nedre utrymmet, det är den enda nyttan jag ser med det.