Hjälp mig [Kan inte boota från återställningsskiva skapad i Windows — mod]

Permalänk
Medlem

Hjälp mig [Kan inte boota från återställningsskiva skapad i Windows — mod]

Hej,
jag har nyligen köpt min dator och den fungerar PERFEKT, men jag vill göra en Recovery på mitt windows via CD-skivor, (om jag får virus så ställs den om helt totalt till det läget då ja skapade skivorna) anledning till detta är för att jag kan inte skriva in samma produkt nyckel för många gånger annars tar den slut. Då gjorde ja en återställnings skiva genom windows i "underhåll" när men det är inget ja kan boota från bios med :S hur gör man snälla hjälp

Bättre rubrik. Se §3.1 i reglerna.
Permalänk
Medlem

Du ska kunna skriva in din nyckel i samma moderkort utan problem.
Du stoppar in Windows-skivan i datorn och bootar?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad*

Om rubriken inte beskriver problemet så kommer det dels irritera många som inte ser vad tråden handlar i forumöversikten, och dels så kommer du tappa enormt många med rätt kunskap som kanske faktiskt hade gått in i tråden om de visste vad den handlade om. Se till att skriva bättre rubriker när du skapar trådar; för din och andras skull.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Hedersmedlem

Sanslöst dålig rubrik, tack till phz144n.

Produktnyckeln "tar inte slut", det du kan riskera är att behöva ringa Microsofts automatiska telefonaktivering. Hur går du när du vill boota från cd? Du måste ju tala om för datorn vilken enhet du vill boota ifrån (antingen i bios eller spamma F8)

Tycker det är en bättre lösning med en riktig Windows skiva, det går att ladda ner en laglig ISO-fil och bränna eller skapa ett bootbart USB-minne.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...