Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ödeshög
Registrerad
Feb 2011

dator krashar..

hej på er ute i stugorna. Fick problem med datorn ikväll när jag skulle spela. jag startade ett spel (maniaplanet) i detta fall. startade och efter någon minut blir skärmen svart och fläkten på grafikkort/jetmotorn varvar upp till 100%. Har aldrig haft problem med detta innan, blir likadant i bf4 och även vid skrivbordet emellanåt, men alltid i spel.

Har testat följande: senaste drivrutiner, kollat temperaturer, stressat cpu och gpu, testat minnesstickorna 1 o 1, kört memtest på dom utan errors, sweepat bort drivrutiner och installerat dom igen, kört allt i stock clock, gjort en clean installation av windows. men inget tycks hjälpa.
fruktansvärt irriterande.

några idéer?

specs: dator i sign.

mvh/A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ödeshög
Registrerad
Feb 2011

Uppdatering: nu har det börjat bli blackscreen såfort jag kommer in i windows, går endast någon sekund. Startar jag i felsäkert läge så krashar det inte.
Har även testat montera ur komponenterna ur chassiet ifall det var något vajsing med jord men utan resultat.
Börjar bli grymt irriterande nu...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Sep 2010

Temp?

Chassie: Phantek Enthoo Evolv ATX
CPU:6700K i 4.85ghz 1,44V. //// 16 GB DDR4 HYPERX 3000MHZ CL15 GPU:Nvidia Palit Jetstream 1080@2150mhz Core///850WCoolermaster
Chassie: Phantek Enthoo Evolv ATX CpuKylare: NZXT Kraken x62
Skärm: 24" Benq 144hz //24" Asus 60hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hult
Registrerad
Jul 2011

Börja med att kolla tempsen i BIOS och klocka ner processorn till stock

i5 4670k 4.2Ghz|asus radeon hd 7950|adata ssd 120Gb|Seagate 250Gb|Gigabyte H87 mobo|custom VK|eyefinity setup|
acrylic VK kommer snart!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ödeshög
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av wasprocker:
Skrivet av coznaar:

Börja med att kolla tempsen i BIOS och klocka ner processorn till stock

Läser ni första inlägget så ser ni att jag kollat temps och kör hela systemet på stock freq.
inget som går upp över onormala temp.