Är gtx 750 ti sli värt det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2013

Är gtx 750 ti sli värt det?

Hej jag undrar som du kan se i titeln om gtx 750Ti i tvåvägs SLI är värt det eller om det är smartare att bara skaffa ett enda men starkare kort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Che33z3M4n:

Hej jag undrar som du kan se i titeln om gtx 750Ti i tvåvägs SLI är värt det eller om det är smartare att bara skaffa ett enda men starkare kort?

Det är alltid värt att skaffa ett starkare kort först, och slänga in ett till när du behöver mer kraft i framtiden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Che33z3M4n:

Tyvärr verkar inte 750Ti ha stöd för SLI. Så det bästa alternativet är nog att du skaffar dig det bästa singelkortet som din budget tillåter (vilket antagligen hade varit det bästa att göra oavsett).

i7 4790K, 12GB 1600Mhz, Intel 520 SSD, ASUS Z97-A, 7950 Vapor-X , DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S, Maelstrom 240T

Trädvy Permalänk
Testpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Che33z3M4n:

GTX 750ti har inte stöd för SLI så finns ingen direkt möjlighet till diskussion.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Gaming Discord-server |
Forumregler