Permalänk
Medlem

Behöver Hjälp Akut!

Hej, Det är såhär att jag har råkat byta till min backup grafikkort och vill nu byta tillbaka till min vanliga Nvidia grafikkort. Jag har 2 grafikkort i min dator en NVIDIA GeForce GT230 och någon backup, så jag behöver installera drivrutin till mitt NVIDIA grafikkort vilket jag inte vet hur man gör precis. Jag undrar om det finns någon som skulle kunna hjälpa mig med detta problem över teamviewer eller skype. Jag har sökt hjälp på andra sidor och det fanns en kille som visste hur man gjorde, han berättade att jag skulle avinstallera mina drivrutiner och installera nya som han sa att jag skulle ladda ner. Jag var lite osäker på hur man skulle göra det och vågade inte göra något, så om det finns någon som pallar hjälpa mig med detta så skulle jag vara jätte tacksam

Permalänk
Permalänk
Medlem

men alltså jag kan inte så mycket om datorer och sånt :/ det var därför jag kom hit... Kan du hjälpa mig över teamviewer eller något?

Permalänk
Medlem

Skicka över ditt teamviever id i PM så kan jag kolla på det tänkte sova men kan ge det 20 minter.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Har nu varit och kollat lite på Aki250 dator och även snackat med han lite.

Det är en OEM dator Packard bell som har kört Windows Vista innan och Aki´s kompis fixade windows 8 på hans dator och sedan så kan han inte längre installera någon drivrutin till sitt nvidakort.

Datorn kan inte längre hitta grafikkortet i varken cpu z eller något liknade program.

Visa signatur

För er som är nyfikna på vad jag styr med när jag inte är vid datorn och är med min sambo: https://www.youtube.com/watch?v=T5JfkDbtBTA&t=916s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ac3R:

Har nu varit och kollat lite på Aki250 dator och även snackat med han lite.

Det är en OEM dator Packard bell som har kört Windows Vista innan och Aki´s kompis fixade windows 8 på hans dator och sedan så kan han inte längre installera någon drivrutin till sitt nvidakort.

Datorn kan inte längre hitta grafikkortet i varken cpu z eller något liknade program.

Saknar kanske rätt drivrutiner till moderkortet, kolla om allt är installerat i enhetshanteraren

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Avstängd

Kan inte pci-e vara inaktiverat i Bios. Det kan jag inaktivera på min OEM HP.

Permalänk
Medlem

Någon av er två som har tid och försöka sig på detta problem? :/