WOW verkar dött ut på vissa servrar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2009

WOW verkar dött ut på vissa servrar

Hejsan
Skulle lira lite Wow med min Panda warrior spöa nån big ass drake på timeless isle till min förvåning fanns ingen där sten dött på timeless och pandaria överlag kollade population=low på de felsta RP servrar dör WOW ut lite nu eller?
medium på vissa high på andra nån full men allra flesta var PVP eller normal servrar känner inte för att skapa en ny snubbe att lvla upp jobbade innnan jul på att få köra orgrimmar.
Men nu verkar det dött att ens få hjälp med draken på timeless för nån månad sen myllrade servern med folk nu ingen nästan.
äsch får väl lägga ner Wow då verkar det som.
Trist men så är det väl bara

[MSI GE70 2OE-014NE]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Olofström
Registrerad
Feb 2012

Jag har slutat spela för 3 år sedan. Blev glad eftersom jag fick uppleva andra mycket roligare spel utan att förlora pengar i månaden.

Chassi: Fractal Design R5 CPU: Intel i7 6700K RAM: 16Gb DDR4 Moderkort: Asus Z170 Pro Grafik: GTX 1080 STRIX OS: W10
Bra Steam design: Metro for Steam Bra gaming VOIP: Discord

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2012

Slutade för 7 år sedan. Inga av mina kompisar spelar än tror jag. Möjligtvis en person!

CPU i5 2500k 4,50 ghz, Be quiet! Shadow Rock 2Ram 16 gb vengeance Chassi Fractal r3 design svart SSD intel 320 120gb Hårddiskar 3+2 TB Samsung HDD Mod Asus extreme Övrigt 3 x 120 mm Fläktar i svart, ej led Nätagg 600 w *** GPU Geforce MSI 1060 6 gb, med orginal klock ännu.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Sep 2009

Jo, det dör.. Spelade för nyligt i höstas.. Det var fan inte kul alls.. Så la ner skiten, spelet är verkligen inte som det var förut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2011

Finns fortfarande realms som t.ex. Stormscale som blir locked ganska tidigt på eftermiddagen på helgerna Så där finns helt klart fortfarande spelare, men nuförtiden samlas alla på ett mindre antal realms eftersom dessa har en hög population. Därav har många realms dött ut

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nässjö
Registrerad
Jun 2010

Vi får väl se, kanske det kommer tillbaka lite spelare iom den nya expansionen?

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungälv
Registrerad
Aug 2010

Nja, är väl fortfarande typ 8 miljoner aktiva account. Det är dock mellan patchar/exp samt att folk samlas på ett färre antal större servrar.

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

X-Realm gör ju att man inte springer runt ensam och questar då man kopplas samman med alla servrar i battlegroup. Dock kan det bli lite ensamt i huvudstäder på low pop servrar.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2004

Ptja, du säger ju att du spelar på en RP server. Finns väl bara en stor RP-server i Europa, och 2 i USA vad jag vet. Resten är det dött på, då själva charmen med RP är väl just communityt vilket gör att dem samlas på en server.
Sen så är senaste raiden (Siege of Orgrimmar) generellt sett som top-3 alltime raids av communityt.
Spelar själv, har även spelat sedan Vanilla (closed beta), och jag tycker fortfarande det är kul. Första 2 raidsen av MoP var ganska pissiga, men sen blev det tusen gånger bättre med ToT och SoO

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Trädvy Permalänk
Master of Overkill
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Legopappa:

Hejsan
Skulle lira lite Wow med min Panda warrior spöa nån big ass drake på timeless isle till min förvåning fanns ingen där sten dött på timeless och pandaria överlag kollade population=low på de felsta RP servrar dör WOW ut lite nu eller?
medium på vissa high på andra nån full men allra flesta var PVP eller normal servrar känner inte för att skapa en ny snubbe att lvla upp jobbade innnan jul på att få köra orgrimmar.
Men nu verkar det dött att ens få hjälp med draken på timeless för nån månad sen myllrade servern med folk nu ingen nästan.
äsch får väl lägga ner Wow då verkar det som.
Trist men så är det väl bara

Och varför ska du döda draken på timeless?
Du kan bara invita folk från andra server och gå till deras timeless och vara där?

Får bara lära sig utnyttja spelets gränser

CASE Hex Gear R80 CPU GPUs GTX 1080 RAM PSU EVGA T2 1600W SSD Headphones DT990 250Ω + Bowers & Wilkins P7 + Sennheiser RS220 + Sennheiser Momentum Wireless 2.0 + Sennheiser PC 363D Screen ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz G-SYNC Motherboard

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Jan 2009

Jag märker ingen större skillnad på min server (Khadgar). Den var inte så full av folk när jag migrerade dit för ett år sedan heller men jag tycker att det är alldeles lagom med folk där. Jag har en char på silvermoon och dit är det ibland kö när man vill logga in så den charen är nu parkerad

Fractial design define R4, ASRock Z77 EXTREME4, Intel Core i7 3770K, 16gb Corsair Vengeance CL9, Gigabyte GeForce GTX 670 2048MB OC, SAMSUNG SSD BASIC 830-SERIES 256GB, 2TB WESTERN DIGITAL CAVIAR GREEN, OPTIARC AD-7280S SATA, BE QUIET! STRAIGHT POWER E9 680W 80+ GOLD MODULÄR, NOCTUA NH-U9B SE2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Wow/blizzard är så snåla nu för tiden så att wow, ja håller på att dö ut. Wow är inte ens ett bra spel, bara beroendeframkallande! Testa ett BRA spel, tex. Brothers: A tale of two sons eller liknande